Vitaminele si mancarea

By  | 

Sigur, suplimentele alimentare sunt necesare pentru a-ţi întări imunitatea şi organismul, în general, dar iată legătura simplă dintre vitaminele si mancarea de care ai nevoie pentru a rămâne sănătoasă.

Mancarea: Cartofi dulci. Vitaminele: A si C

200 grame de cartofi dulci conţin 65% din porţia minim necesară zilnic de vitamina C şi cam 700% din doza zilnic recomandată pentru vitamina A şi care conţine implicit antioxidantul betacaroten, atât de necesar pentru îmbunătăţirea vederii, creşterea imunităţii şi organele reproducătoare. Dacă nu te împaci bine cu gustul cartofilor dulci, găseşti vitamina A în peşte, lapte, ouă, spanac etc.

Mancarea: Naut. Vitaminele: B6 si B9

Vitaminele B6 contribuie la funcţionarea corectă a sistemului nervos şi a metabolismului şi stabilizează nivelul zahărului din organism. Năutul este alimentul care conţine cea mai mare concentraţie a vitaminei B6, dar dacă nu te împaci bine cu această leguminoasă (deşi încearcă, pentru că bogat în acid folic, managan, proteine, minerale etc), orientează-te către banane, usturoi, conopidă fiartă, morcovi cruzi, piept de curcan, avocado, muşchi de vită.

Mancarea: Ardei. Vitaminele: C

Vitamina C este un puternic antioxidant şi, luată din timp şi în cure, combate excelent viruşii şi bacteriile diferitelor infecţii, deoarece stimulează producţia şi eficienţa globulelor albe din sânge, numite leucocite. Vitamina C o iei desigur din lămâi, dar leguma care conţine cel mai ridicat procent de vitamina C în stare naturală este ardeiul gras roşu. Pepenele galben, brocoli, portocalele, ardeiul iute sunt şi ele alternative!

Mancarea: Somon. Vitaminele: D

Somonul este destul de sărac în calorii şi scăzut în grăsimi săturate, dar bogat în proteine şi în acizii graşi de Ticul Omega 3. Pe lângă acizi graşi, somonul conţine vitamina D, cu rol în menţinerea în parametri normali a nivelului de calciu şi de fosfor din organism. Laptele, cerealele, iaurtul, sucul de portocale conţin deopotrivă vitamina D.

Mancarea: Verdeturi. Vitaminele: Folati

Acidul folic face parte de fapt din familia vitaminelor B şi pe care le regăseşti în mod natural mai ales în vegetalele cu frunze verzi (spanac, stevia, brocoli etc), dar şi în fructe (în sucul portocalelor) şi în diversele tipuri de nuci. Folaţii contribuie la o sarcină fără probleme, dar şi la formarea de noi ţesuturi şi celule.

Mancarea: Creveti. Vitaminele: Fier

Proteinele din organism folosesc fierul (regăsit în hemoglobine) pentru a transporta oxigenul şi a creşte producţia de celule. Asimilarea fierului în organism depinde de sursa din care provine fierul – pe de o parte există cel care intră în sinteza hemoglobinei (şi pe care îl găseşti în carnea roşie şi fructele de mare) şi celălalt tip, care nu participă la sinteza ei (de exemplu, fructele).


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *