Vaginul tau are nevoie de un detox?

By  | 

Când Elena, 30, a simţit arsurile şi usturimea care sunt mai mereu semne ale unei infecţii urinare, s-a dus direct la farmacie unde a cerut un supozitor vaginal în formă de ou. După ce a luat tratamentul, s-a dus liniştită la culcare. Din păcate, nu a putut dormi prea mult pentru că o usturime insuportabilă a trezit-o în miezul nopţii. “Când m-am uitat mai atent, labiile mele aveau de zece ori dimensiunea normală, iar durerea era incredibilă. Mi se părea că toată partea mea intimă a luat foc. Nici măcar nu puteam merge…”, spune Elena. Evident, s-a dus la urgenţe, la ginecologie, unde i-au fost prescrişi steroizi. Abia după ce i-a luat a putut, în sfârşit, răsufla liniştită. 

Prea multe chimicale

Sunt atât de comune reacţiile adverse la medicamente care se aplică topic, încât William Ledger, doctor în medicină, doctor obstetrică-ginecologie la Weill Cornell Medical Center, New York, susţine că nici nu le prescrie sau recomandă şi că preferă Diflucan în locul acestora. 

Ideea este că numeroase femei nu suportă concentraţia prea mare din medicamentele anti-fungice cu o singură doză şi că sunt mult mai puţine care au probleme cu variantele cu dozaj împărţit pe trei zile. 

Dar infecţiile urinare şi reacţiile adverse la tratamente reprezintă doar vîrful aisbergului. O grămadă de femei de pe tot întinsul Globului au suferit de pe urma durerilor, senzaţiilor de arsură, mâncărimilor sau inflamaţiilor în zona intimă, cele mai multe determinate de substanţele chimice puternice regăsite în creme-tratament medicale, săpunuri, lubrifianţi, spermicide, prezervative sau produse pentru igiena intimă, conform unui studiu publicat în Clinical Medicine Insights:

Women’s Health. Asta se întâmplă deoarece canalul tău vaginal şi vulva au multe vase de sânge şi membrane cu mucus, astfel că absorb substanţele chimice mult mai repede decât o poate face pielea de pe suprafaţa corpului. 

De ce tocmai acum?

Produsele cosmetice adresate părţii intime nu sunt de azi, de ieri, dar în această epocă folosim o grămadă de altele pe lângă acestea, de aici şi reacţiile adverse, explică Miranda Farage, PhD, cercetător pentru Procter and Gamble’s Feminine Care Clinical Sciences, Cincinnati, Ohio. Plus, trendul de a elimina părul din regiunea inghinală cu ajutorul cerii cosmetice, lamei sau cremelor “duce la eliminarea unui strat protectiv de piele care face ca zona să fie şi mai sensibilă la numeroase substanţe”, susţine Farage.

Poate că ai folosit până acum de numeroase ori medicamente anti-fungice fără probleme, dar dacă în acest moment utilizezi săpun, prezervative, lubrifianţi sau spermicide cu un nou iubit, s-ar putea să fi stresat pielea prea mult şi să fi devenit foarte sensibilă. 

Ţinînd cont de faptul că o reacţie adversă poate să apară şi după 48 de ore, este mai bine să elimini din start orice ar putea să-ţi facă rău. De exemplu, propilenglicolul – semnalat de doctorul Ledger – este o substanţă cu rol de conservant care poate fi regăsită în numeroase produse, de la geluri la unguente, şi care cauzează în cazul multor persoane senzaţia de arsură. Dr. Ledger estimează că 10% dintre pacienţii lui sunt alergici la această substanţă. 

Durerea continuă?

Dacă vaginul tău este inflamat, ustură sau ai senzaţia de arsură, du-te la ginecolog cât poţi de repede. Între timp, fă duşuri reci şi fără săpun şi aplică pe labii o compresă rece pentru a reduce inflamaţia. Un strat de ulei de măsline şi antihistaminice ca Benadryl sau Claritin te-ar ajuta de asemenea. Dacă eşti sensiblă la o grămadă de substanţe, mai bine schimbi cosmeticele şi le foloseşti numai pe cele fără miros, medicale sau măcar dermatologice. 

Până la urmă, fiecare femeie este diferită, aşa că vezi ce-ţi prieşte ţie. 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *