Protejeaza-te impotriva cancerului de san

By  | 

1. EVITA PRODUSELE FASTFOOD.
Aceste alimente contin substante nocive, precum acroleina, care maresc riscul de a face cancer de san. In plus, unele studii au demonstrat ca si grasimile animale au o influenta negativa in acest sens.

2. FERESTE-TE DE RADIATII.
Mai ales daca este vorba despre examene radiologice repetate la intervale prea mici de timp. De aceea nu abuza de mamografii si nu le repeta la mai putin de 2 – 3 ani.

3. CONCEPE UN COPIL INAINTE DE 35 DE ANI.
Iata un motiv in plus pentru care ar trebui sa te gandesti serios la a avea un bebe inainte de aceasta varsta. Pe de alta parte, o sarcina dupa 35 de ani iti creste riscul de cancer mamar.

4. ALAPTEAZA.
Daca ai un copil, nu renunta la alaptat. Cu cat bifezi mai multe luni de hranire la san a micutului tau, cu atat mai bine pentru sanatatea bustului tau. Nu uita insa ca aceasta masura este benefica in cazul femeilor pana in 35 de ani.

5. SPUNE „NU” PREPARATELOR MEDICAMENTOASE DE MARIRE A SANULUI.
Ele fie includ estrogeni, fie le favorizeaza eliberarea si de aici si un risc marit de a dezvolta o tumora maligna. Daca totusi vrei sa incepi sau sa continui un astfel de tratament, vorbeste despre acest lucru cu medicul tau ginecolog. El iti va explica daca este OK sau nu sa apelezi la aceasta varianta de tratament.


6. STAI DEPARTE DE TRATAMENTELE SUBSTITUTIVE DE MENOPAUZA CARE CONTIN ESTROGENI.
Folosite mai mult de 5 ani cu scopul de a indeparta manifestarile dezagreabile ale menopauzei, ele pot contribui la aparitia cancerului de san.

7. AUTOEXAMINEAZA-TE LUNAR.
Nu ignora cea mai importanta „investigatie” pentru sanatatea bustului tau.

8. RARESTE CONSUMUL DE CAFEA, CEAI NEGRU, CACAO SI BAUTURI CE CONTIN COLA.
Acestea contin cafeina, o substanta ce determina unele dezechilibre ale hormonilor care contribuie la aparitia cancerului mamar.

9. MENTINE-TI GREUTATEA IN LIMITE NORMALE.
Tesutul gras produce estrogen, hormonul care stimuleaza dezvoltarea celulelor canceroase la nivelul sanului. Cu cat esti mai supla, cu atat cantitatea de estrogeni va fi mai mica.

10. FA MISCARE.
Cu cat esti mai „activa”, cu atat mai bine. Efortul fizic, nu numai ca arde grasimile si de aici mai putin estrogeni, dar iti creste si rezistenta la stres, pentru ca reduce nivelul cortizolului, asa numitul „hormon al stresului”.

Si daca aceste argumente nu te-au convins, iti spunem ca tot activitatea fizica stimuleaza si sistemul imunitar, ajutand astfel organismul sa lupte mai energic impotriva diferitelor boli, inclusiv cancerul.

11. MAI USOR CU BAUTURILE ALCOOLICE.
Studiile au aratat ca mai mult de un pahar de bautura alcoolica pe zi se asociaza cu un risc mai mare de a face cancer de san.

12. CONSUMA ALIMENTE CE CONTIN ANTIOXIDANTI.
Fructele si legumele proaspete au antioxidanti care pot contracara efectele nocive ale radicalilor liberi. Mai ales afinele si zmeura sunt bogate in antioxidanti.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *