Trucuri pentru accelerarea metabolismului

By  | 

Tratează-ți corpul cu un festin sănătos care va ajuta la accelerarea metabolismului și-l va face să funcționeze mai bine și să arate fabulos, așa cum merită.

E un cuvânt pe care-l auzi din ce în ce mai mult în ultimul timp, dar ce înseamnă de fapt metabolism și de ce este atât de important pentru sănătate și stare de bine? Jennie Rennie ne luminează cu ajutorul cărții sale The Metabolic Click: Speed Up Your Metabolism and Lose Weight Easily și răspunde la toate întrebările noastre privind accelerarea metabolismului.

Ce este mai exact metabolismul?

Metabolismul sau sistemul digestiv este „camera motoarelor” organismului tău. Transformă ceea ce mănânci în energia de care ai nevoie pentru a funcționa normal. De asemenea, este responsabil de 70% din sistemul tău imunitar – „prima linie de apărare” a corpului tău împotriva bacteriilor, virușilor sau substanțelor dăunătoare.

Tractul tău digestiv este plin de terminații nervoase, așa că atunci când te supără ceva, gândul este transmis cu ajutorul sistemului nervos central direct în sistemul digestiv.

Accelereaza-ti metabolismul pentru a slabi

Dacă te simți stresată, vei observa că mușchii abdomenului se contractă – în cazuri mai grave, ei pot împiedica digestia. Pe de altă parte, dacă ești relaxată și fericită, metabolismul tău este foarte eficient.

Din cauza faptului că împlinește atâtea funcții, este normal ca metabolismul tău să nu funcționeze eficient. Primele simptome ale disfuncțiilor sunt oboseală, lipsa concentrării și o predispoziție mai mare de a te îmbolnăvi.

Metabolismul este ca soarele

Metabolismul nostru este stârns legat de ciclurile naturii cu ajutorul unui ceas intern. Imaginează-ți-l ca pe un soare mic: răsare în zori, strălucește cel mai intens la prânz, apoi apune lent pentru a se odihni. Acum imaginează-ți cât de bine-i face lifestyle-ul modern care prespune un mic dejun târziu sau deloc, un prânz luat tot timpul la alte ore și o masă de seară copioasă. Dacă și tu ai acest obicei alimentar deficitar, atunci obișnuiești să-ți chinui metabolismul exact atunci când funcționează cel mai lent – de aceea te simți plină sau obosită.

Accelereaza-ti metabolismul cu ceaiul verde

E de ajuns să schimbi orele și ceea ce alegi să mănânci pentru a alinia sistemul digestiv la ritmul naturii. Metabolismul va fi accelerat, vei dormi mai bine, vei avea mai multă energie și vei arde grăsimea mai eficient. Te vei simți fericită!

5 OBICEIURI ALIMENTARE ZILNICE CARE-ȚI VOR ACCELERA METABOLISMUL

Mănâncă micul dejun zilnic

Corpul tău a postit toată noaptea, așa că e foarte indicat să mănânci micul dejun cât mai repede după trezire pentru a activa metabolismul.

În cazul în care nu mănânci micul dejun, metabolismul se va încetini automat, iar tu nu vei avea energie. De exemplu, dacă pe la jumătatea dimineții te încearcă o durere de cap și nu ai băgat nimic în gură până la ora aceea, să știi că de vină sunt toxinele care încearcă să găsească o cale prin care „să evadeze” din organism.

Delectează-te cu fructe de dimineață

Sistemul digestiv începe să accelereze de pe la 10 dimineața și îl poți ajuta să crească arderile cu ajutorul unei mese de fructe servită la acea oră. Explicația e următoarea: fructele se digeră cel mai ușor, oferindu-i metabolismului un kick de energie. Multe ne plângem că la 20 de minute după ce am mâncat fructe ne simțim din nou înfometate, dar acesta este un semn bun – înseamnă că metabolismul s-a pus pe treabă și e gata pentru o masă de prânz servită mai devreme.

E simplu să-ți faci un obicei din a mânca câteva fructe la ora 10 – le poți lua cu tine-n geantă de dimineață. PONT: Alege ananas pentru că el conține o enzimă, bromelaină, care arde grăsimile.

Fă-ți plinul cu salate sănătoase

O salată mare e ca un antrenament pentru sistemul tău digestiv, accelerând puternic metabolismul. Plus că legumele crude din salată au puține calorii, așa că te poți înfrupta în voie cu câte dorești. Propriu-zis, îi oferi organismului o cantitate mare de fibre pe care să le proceseze, curățând astfel și colonul, cel care este responsabil în mare parte de felul în care arăți. De altfel, și pielea ta va fi cu mult mai frumoasă dacă îți faci un obicei din a mânca multe salate – enzimele benefice pe care le conțin legumele vindecă organismul. Un alt merit al legumelor crude este hidratarea colonului cu ajutorul cantității mari de apă pe care o au.

Evită carbohidrații seara

De pe la ora 6 după-amiază, începe ciclul natural al apusului, pregătirea corpului și naturii pentru odihnă, așa că metabolismul tău încetinește. De aceea este recomandată o masă copioasă în jurul acestei ore, dar nu orice fel de masă. Multe persoane aleg să se umple de carbohidrați seara și apoi se întreabă de ce au tulburări de somn sau se simt obosite.

3 exercitii de yoga pentru accelerarea metabolismului

Rolul carbohidraților este de a oferi corpului energie, așa că dacă îi mănânci seara, corpul tău îi va transforma în grăsime pe timpul nopții, grăsime de care nu ai nevoie atunci. Evident, dacă te vei abține de la carbohidrați noaptea, organismul va arde grăsimea în surplus și așa nu te vei îngrășa.

Adormi înainte de 12 noaptea

Dacă te culci tot timpul târziu și te privezi de somn, atunci ar trebui să afli că lipsa somnului mărește nivelul cortizolului, hormonul stresului, dar și al zahărului din sânge. De aceea te simți așa obosită, ai „arderi” lente și mănânci în exces – privarea de odihnă face ca hormonul care inhibă pofta de mâncare, leptina, să aibă o activitate din ce în ce mai redusă, cedând teren grelinului, hormonul care te determină să devorezi… frigiderul. Pentru a te putea culca înainte de 12 noaptea, obișnuiește-te să faci numai lucruri relaxante seara – ascultă muzică chill out, citește o carte…


Comments

comments