Trucuri pentru a consuma mai putin zahar

By  | 

Când consumi zahăr, creierul tău eliberează un compus chimic numit dopamină – care te face să te simţi bine. Creierul tău iubeşte acest sentiment şi începe să-ţi ceară mai mult zahăr. Ştiai că heroina, morfina şi zahărul stimulează aceeaşi receptori în creierul tău? E normal că nu te poţi abţine când vezi desertul în farfurie.

Sunt câteva trucuri pe care le poţi pune în aplicare pentru ca această dorinţă de dulce să fie diminuată.

1.Consumă scorţişoară.

Este cunoscut faptul că scorţişoara ajută la stabilizarea zahărului din sânge. Un sfert de linguriţă de scorţişoară zilnic îţi reduce rezistenţa la insulină, iar pofta ta de dulce va fi diminuată.

2.Asigura-te că mănânci alimente bogate în crom.

Cromul este important în stabilizarea zahărul în sânge, îţi dă energie şi îţi taie pofta de dulce. Îl poţi lua din broccoli, cartofi, fasole verde, mere, banană şi lactate. În cazul în care ai nevoie de mai mult, poţi lua crom sub formă de supliment alimentar.

3.Mic dejun bogat în proteine.

Conform spuselor lui Mark Hyman, autorul cărţii “ Soluţia pentru zahărul din sânge”, consumul de proteine la fiecare masă este cheia pentru echilibrul zahărului din sânge şi pentru pofta de dulce. Mănâncă la micul dejun ouă sau un shake ce conţine orez sau mazăre. Pentru restul meselor consumă nuci, seminţe, peste, pui, ouă şi vită.

4.Luptă cu inflamaţiile.

Orice inflamaţie din corp aduce dezechilibrul zahărului din sânge. Pentru a reduce inflamaţiile cei mai buni sunt antioxidanţii. Îi găseşti în somon sau ton, cereale integrale, nuci, fructe de pădure, ardei gras, roşii, sfeclă, ghimbir şi usturoi.

5.Dormi mai mult. 

Lipsa de somn îţi provoacă o creştere a hormonilor de foame. Într-un studiu, Mary Dallman, expert în obezitate, a descoperit că studenţii ei, care fuseseră lipsiţi de 2 din cele 8 ore de somn necesare, aveau poftă de zahăr şi carbohidraţi, mai mult decât în mod normal.

6.Respiră adânc.

Când eşti stresată, hormonii de foame o iau razna. Prin Creşterea cortizonului apare foamea. Studiile au demonstrat că, dacă respiri adânc, ajuţi corpul să treacă de la depozitarea grăsimilor la arderea lor, şi uşor ieşi din starea de stress în care te afli. Şi asta doar dacă respiri adânc de 2-3 ori.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *