Trucuri de aplicat cand tii dieta

By  | 

Când eşti la dietă, faci tot ce îţi stă cu putinţă să îţi faci viaţa mai uşoară şi strădania mai… plăcută. COSMO îţi propune câteva trucuri.

Taie totul in felii mici

Porţiile de fructe pe care le consumi poate între mese sau la mic-dejun, carnea pe care o combini seara cu o garnitură verde sau prăjitura aceea raw-vegană cu care te răsfeţi duminica pot fi tăiate în feliuţe mici. Ideea e ca privindu-le să îţi păcăleşti creierul că te saturi după jumătate din cantitate. Desigur, dacă ţi-e foame sau poftă, nu ezita să laşi farfuria… curată, însă încearcă să te abţii dacă sesizezi pe la jumătatea porţiei că eşti sătulă.

Mesteca cu multa rabdare

Ştim că tentaţia este să te năpusteşti pe orice ai în farfurie, mai ales atunci când ţi-e tare foame şi eşti la dietă. Dar încearcă să te controlezi la fiecare masă şi să mesteci fiecare îmbucătură cu răbdare. Studiile au arătat că atunci când mesteci încet şi foarte bine dumicaţii, există mai puţine şanse să te îngraşi sau să te saturi repede. Încearcă!

Indeparteaza factorii de stres cand mananci

Cu alte cuvinte, lasă laptop-ul, televizorul sau răsfoitul revistelor atunci când iei masa. Concentrează-te pe mâncare, savureaz-o şi nu te lăsa distrasă de alţi factori de stres. Mai multe studii au arătat că atunci când mănânci în faţa televizorului eşti predispusă la a consuma cu 40% mai multe alimente decât dacă ai lua masa normal, la masă, cu ochii şi… nările pe ceea ce ai în farfurie. Bun sfat!

Hidrateaza-te

Un pahar obişnuit de apă băut înainte cu jumătate de oră înainte de a lua masa îţi scade senzaţia de foame. În plus, trebuie să bei acele opt pahare de apă pe zi, astfel încât să îţi menţii organismul hidratat. Specialiştii sunt de părere că uneori confundăm senzaţia de sete cu cea de foame şi de aceea suntem tentate să ne aşezăm la masă, în loc să ne rezumăm la un pahar cu apă (sau limonadă făcută în casă sau ceai).


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *