Trecerea sănătoasă de la mâncarea de post la masa de Crăciun

By  | 

Ții post, dar de Crăciun vei pregăti mâncăruri cu carne? Iată cum să faci o trecere sănătoasă între cele două tipuri de mâncare.

An de an zeci de persoane ajung la spital de Crăciun și Paște pentru că, după ce au ținut post, s-au îndopat cu multe preparate pline de carne. Este evident că această trecere de la un tip de mâncare ușor și sănătos la 10 tipuri de mâncăruri cu carne nu este potrivit pentru organism, așa că ți-am pregătit un scurt ghid pentru a te putea bucura de masa de Crăciun cum se cuvine.

Retete vegetariene de Craciun

Pentru început, ia un mic dejun consistent. Poate vrei să sari peste micul dejun, pentru că știi că urmează o masă bogată alături de familie, dar evită să mănânci foarte mult mai târziu. Dacă te-ai săturat deja la micul dejun, organismul tău va cere mai puțină mâncare la masa de Crăciun.

Apoi, nu consuma o varietate prea mare de mâncăruri cu carne dintr-o dată, organismul tău va avea un șoc, mai ales dacă ai ținut post. Deși îți vine să mănânci din toate preparatele, mai bine lasă puțin și pentru zilele următoare. Friptură de porc, sarmale, cârnați, lebăr… Doar când mă gândesc ce cantitate mare de carne consumă unele persoane la o singură masă mi se face rău!

Ghid de alimentatie sanatoasa pentru sezonul rece

Încearcă să nu consumi nici prea mult alcool. Deja ai consumat foarte multe calorii din mâncare, nu e cazul să exagerezi. Alcoolul are mai multe calorii decât crezi! O bere are între 42 şi 48 de calorii/100 ml, vinul alb are peste 70/100 ml, cel roşu peste 100/100 ml, vodka şi whiskey-ul au peste 220/100ml, la fel şi ginul sau coniacul. Parcă acum nu îţi mai vine să ceri încă un pahar din vinul acela de ţară delicios, nu?

Seara, este recomandat să bei o cană de ceai verde. Acesta conţin antioxidanţi şi, mai mult, are un uşor efect laxativ.

De asemenea, evită să mai mănânci puţin cozonac înainte de culcare şi înlocuieşte-le cu o salată de fructe gustoasă, sănătoasă şi care îţi va tăia pofta de dulce.

Nu uita, echilibrul este foarte important în alimentație!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *