3 metode testate cu succes care te ajută să depășești depresia

By  | 

Depresia nu este „doar o stare proastă” sau o neliniște produsă de problemele legate de job, familie, prieteni sau situația financiară. Nu este un moft și nu este o cauză a lipsei de somn.

Aceasta este o tulburare psihică, ale cărei principale simptome se extind pe o perioadă mai mare de două săptămâni și care, nedepistate și netratate la timp, se pot transforma într-o boală serioasă, cu efecte grave asupra sănătății.

Cum recunoști semnele dedepresie?

Manifestându-se inițial printr-o stare continuă de tristețe și o lipsă de motivație constantă față de orice activitate, depresia netratată determină apariția unor simptome mult mai evidente și mai grave, precum și a unui comportament cu totul diferit.

De cele mai multe ori, această afecțiune se instalează la persoanele dependente de muncă, ce nu își rezervă pauze de lucru, sau în cazul celor ce suferă constant din cauza singurătății. De asemenea, teama permanentă față de boală (ipohondria) poate duce și ea la instalarea depresiei.

Studiile ample realizate în acest domeniu au demonstrat faptul că cel puțin una din cinci persoane suferă de depresie cel puțin o dată în viață, femeile fiind mai predispuse decât bărbații.

Care sunt cele mai evidente simptome ale depresiei?

O persoană ce se află într-un stadiu incipient al depresiei va manifesta următoarele simptome:

  • reducerea energiei pentru activitățile uzuale;
  • dificultatea de concentrare, de gândire logică, de luare a unor decizii;
  • lipsa interesului pentru activitățile considerate anterior plăcute;
  • scăderea poftei de mâncare;
  • insomnii;
  • teama acută față de orice durere fizică și față de boli (ipohondrie);
  • scăderea interesului/dorinței sexuale.

Netratată în faza incipientă, depresia determină apariția unor simptome ce au efecte și mai dăunătoare asupra sănătății. Acesta este momentul în care este absolut necesară intervenția medicilor specialiști în vederea începerii unuitratament pentru depresie adecvat. Iată simptomele manifestate în agravarea depresiei:

  • instalarea sentimentului de inutilitate;
  • deteriorarea semnificativă a comportamentului social sau profesional;
  • halucinații, gânduri de moarte, idei suicidare, sentiment acut de vinovăție și chiar, în cazuri extreme, tentative de suicid.

O simplă discuție cu persoana afectată de depresie, despre ce ar trebui sau nu să facă, nu este suficientă. Problema persoanelor afectate de depresie nu are nici o legătură cu capacitățile lor cognitive. Ele sunt conștiente de atitudinea pe care ar trebui să o abordeze pentru a învinge depresia, problema majoră este însă lipsa motivației și a energiei pentru activitățile de recuperare.

3 metode care au dat rezultate bune în lupta cu depresia

Pentru că depresia poate avea efecte reale asupra organismului (apariția unor afecțiuni somatice) este extrem de importantă efectuarea unuitest de depresie, pentru a depista stadiul acesteia. Următorul pas este stabilirea unui consult de specialitate, în vederea obținerii unui diagnostic cât mai precis. Abia apoi se poate iniția, sub îndrumarea medicului psihiatru, planul de tratament și de recuperare.

Înainte de a enumera cele 3 metode de combatere a depresiei, trebuie să menționăm faptul că acestea au fost testate de cercetători pe pacienții bolnavi, rezultatele fiind într-adevăr uimitoare.

1.Tratamente complexe în clinicile de specialitate

Departe de a fi un moft, tratarea depresiei în spitalele private/clinicile de specialitate poate reprezenta salvarea pacientului. De ce? Pentru că în aceste centre de recuperare, medicii sunt specializați în tratarea tulburărilor psihice, fiind astfel capabili să combine cele mai eficiente metode, pentru rezultate sigure, ce tratează atât cauza, cât și efectul.

Polaris Medical, unul dintre cele mai mari spitale private de recuperare din țară, îmbină eficient tratamentele medicamentoase cu consilierea psihologică. Abordarea multidisciplinară permite realizarea unor planuri de tratament corecte, ale căror obiective finale sunt: ameliorarea simptomelor depresive și prevenirea recăderii, recuperare psihiatrică cât mai rapidă și declanșarea unor schimbări esențiale pentru un nou stil de viață.

2.Socializare permanentă și exprimarea sentimentelor

Este dovedit științific faptul că, cu cât interiorizezi mai mult stările anxioase, fără a vorbi vreodată despre ele cu cei apropiați, cu atât acestea au efecte devastatoare asupra sănătății psihice, dar și fizice. Aici apar întrebările „Ce legătură au gândurile neexprimate cu starea de sănătate fizică?” și „Cine ar sta să îmi asculte mie problemele și gândurile”. Întrebările își au într-adevăr rostul și nu sunt deloc retorice.

În primul caz, există numeroase studii ce atestă existența unei legături strânse între puterea gândurilor și manifestările somatice fizice. Dacă privim organismul uman ca o unitate în care creierul și restul organelor sunt într-o strânsă legătură, explicațiile sunt logice. Creierul este capabil să genereze gânduri și sentimente atât de puternice încât, în lipsa exteriorizării (sub o formă sau alta), acestea aduc modificări, provocând boli psihosomatice.

În al doilea caz, prezența celor mai apropiate persoane (familie, prieteni, rude etc.) are efecte benefice în tratarea depresiei. Pacientul poate oricând comunica cu acestea, socializarea putând reduce semnificativ barierele din calea vindecării. Desigur, toate persoanele care comunică cu bolnavul trebuie să manifeste înțelegere și răbdare, depresia nefiind un moft, ci o boală.

3.Somn suficient și odihnitor

Deși pare un lucru imposibil de obținut pentru persoanele ce suferă de depresie (gândurile negative ținându-le mintea într-o stare continuă de veghe), somnul are un efect incontestabil asupra modului în care este percepută realitatea.

În lipsa odihnei, creierul nu mai dispune de energia necesară pentru a percepe realitatea așa cum este ea. Din această cauză, pe fondul unei oboseli cronice, apar senzații de neputință, de incapabilitate și de inutilitate.

Un ultim aspect important în tratarea depresiei, ce ține mai mult de apropiații persoanei în cauză, este implicarea acesteia în cât mai multe activități din afara zonei de confort. Făcând față acestor mici provocări, încrederea în sine va crește treptat, iar curajul și motivația nu vor întârzia să reapară.

Sursa: admarks
Sursa foto: shutterstock

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *