Trambulina, noul tău accesoriu pentru un trup în formă

By  | 

Poate cea mai amuzantă formă de mișcare, săriturile la trambulina pot fi cheia unui trup în formă. Poți să-i spui… #CardioDistracție.

Demi Lovato, Carrie Underwood, Kate Beckinsale, Jordin Sparks… sunt doar câteva vedete care readuc trambulina în lumina reflectoarelor, acolo unde și merită de altfel să rămână. Doar pentru că poți să sari? Hmmm! Nu, treaba e mai complexă decât crezi. Deși nu este un instrument costisitor de fitness, mini – trambulina oferă o grămadă de variante de antrenament, transformându-se într-o suprafață inedită pentru abdomene, genuflexiuni sau flotări, putând înlocui cu succes și stepper-ul. În plus, în cazul exercițiilor cu sărituri, grație elasticității suprafeței pe care aterizezi, ies din schemă durerile de genunchi și alte neplăceri cu care exercițiile de intensitate mare efectuate pe sol dur vin la pachet (inclusiv vecinul de dedesubt).

De unde revenirea asta bruscă a trambulinei? Păi, se pare că e tot „meritul” pandemiei. Închiderea bruscă și îndelungată a sălilor de fitness a determinat o adaptare imediată a pieței, care s-a mutat, cum știi, în mediul online. Curând, concepte precum Bounce sau Rebounder au câștigat imediat inimile amatoarelor de sport, distracție, dar mai ales slăbire (400 de calorii arse în jumătate de oră). Și cum lipsa anumitor echipamente complexe nu putea fi suplinită cu una cu două, accesoriile de dimensiuni (și prețuri) reduse – precum trambulinele de fitness – au fost printre primele articole adăugate în coșurile de cumpărături din lumea întreagă. Iar viitorul apropiat pare să confirme că n-ai de ce să regreți o asemenea investiție.

Care-i ideea? Ei bine, contrar obiectivului pe care copiii îl urmăresc atunci când sar într-o trambulină – de a ajunge cât mai sus, ideea antrenamentelor pe trambulina presupune menținerea unui nivel cât mai scăzut și un control al mișcărilor, prin aplicarea forței în sens invers. Pare complicat, dar o simplă căutare după „Rebounder Workout” îți va oferi zeci de clipuri care te vor convinge imediat să te alături marii găști a fetelor săltărețe.

Dotate opțional cu mâner de susținere, bară sau corzi flexibile pentru mâini, trambulinele beneficiază și de recomandarea celei mai prestigioase instituții – NASA, unde antrenamentul fizic reprezintă o condiție esențială în pregătirea astronauților. Potrivit experților NASA, secretul pierderii eficiente în greutate și întreținerii este trambulina, care-ți poate înlesni calea către un abdomen tare ca piatra și flexibilitate cum nici n-ai visat. Exercițiile pe trambulina sunt cu 68% mai eficiente decât alergarea, mai susțin experții NASA. În plus, aceste antrenamente dezvoltă rezistența (întrucât dezvoltă capacitățile cardio-respiratorii), echilibrul și coordonarea, având în plus un efect imediat anti-stres. Endorfinele sunt bonus!

Încălțări speciale? De fapt, nu ai nevoie deloc de încălțări, antrenamentul în picioarele goale favorizează întărirea musculaturii și contribuie la îmbunătățirea posturii și mobilității.

 

3 reguli simple

  1. Rămâi pe centru. Evită să sari aproape de corzile sau arcurile de susținere a trambulinei, pentru a beneficia la maxim de flexibilitatea acesteia. Astfel, vei evita și eventualele accidente.

  2. Controlează-ți postura. Când îți iei avânt, folosește toată talpa. Atunci când revii din săritură, ai grijă să aterizezi pe pernuțele din față, iar genunchii trebuie să fie ușor îndoiți.

  3. Renunță la accesorii. Nefiind necesar să sari foarte sus, nu ai nevoie de bară sau mâner de susținere (cu cât te sprijini mai puternic, cu atât vei arde mai puține calorii)

Trambulină Domyos FitTrampo100 fitness cardio, 169 lei

 

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *