Totul despre dieta mediteraneana

By  | 

Pe scurt, dieta mediteraneană urmează piramida alimentară corectă, satisfăcând toate nevoile corpului. Alimentele de bază folosite în această dietă sunt  uleiul de măsline, fructele şi legumele, nucile şi seminţele, peştele şi fructele de mare, cerealele integrale şi vinul roşu.

Principalele beneficii ale dietei mediteraneene sunt pierderea în greutate (dacă este combinată cu sportul, bineînţeles), o inimă mai sănătoasă, prevenirea diabetului, o vedere mai bună, reducerea riscului dezvoltării bolii Alzheimer, cu alte cuvinte – o viaţă mai lungă şi sănătoasă!

Piramida Dietei Mediteranene reprezintă ghidul tuturor celor care adoptă acest regim, fiind creată în urma diferitelor cercetări în nutriţie, dar şi a unor studii experimentale. În 2008 au fost aduse trei modificări ale acesteia.

Cum funcţionează dieta mediteraneană

La baza piramidei se află cerealele, legumele şi fructele, dar şi uleiul de măsline, nucile şi seminţele. Toate mâncărurile pe care le prepari trebuie să fie bazate pe aceste alimente, fiind o sursă importantă de vitamine, minerale, antioxidanţi şi fibre.
De două sau trei ori pe săptămână este recomandat să mănânci peşte şi fructe de mare, acestea având numeroase proteine sănătoase şi acizi graşi omega-3.

Surse importante de calciu, brânza şi iaurtul trebuie să fie consumate în mod regulat, dar este de preferat să aibă un conţinut scăzut de grăsimi. De asemenea, ouăle sunt o sursă de proteine de înaltă calitate. Deşi este consumată în cantităţi mai mici, carnea – în special cea de pasăre, dar şi carnea roşie – nu lipseşte din dieta mediteraneană. Este recomandat să consumi preparate din carne o dată pe săptămână.

Cât despre dulciuri, sunt consumate în cantităţi mici şi este de preferat să fie preparate în casă. Pot fi consumate de mai multe ori pe săptămână, în cantităţi mici, însă este recomandat să fie înlocuite cu fructele uneori, cele din urmă fiind mai sănătoase.

Referitor la băuturi, apa este nelipsită, bineînţeles, iar sucurile naturale din fructe sunt oricând binevenite. De asemenea, mai este recomandat şi vinul roşu, un pahar după masă. Acesta poate fi înlocuit cu struguri negri, în cazul unor probleme de sănătate care indică restricţii la alcool.

După cum spuneam şi mai sus, dieta mediteraneană trebuie combinată cu sportul, fiind total opusă sedentarismului.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *