Totul despre CrossFit, cel mai în vogă trend din fitness-ul american

By  | 

CrossFit este cel mai în vogă trend din fitness-ul american și a devenit din ce în ce mai popular și în România. Află totul despre acest tip de antrenament.

Sumar:

Performanța este corelată direct cu intensitatea. Intensitatea este corelată direct cu disconfortul.” – Greg Glassman, fondatorul CrossFit, Inc.

Ce este CrossFit?

CrossFit este un tip de fitness dezvoltat de Greg Glassman pe parcursul a mai multe decenii, care îmbunătățește antrenamentul și, implicit, sănătatea. Se bazează pe exerciții executate la intensitate înaltă, pentru a îmbunătăți condiția fizică și a dezvolta musculatura și rezistența.

Când și unde a apărut CrossFit?

CrossFit a apărut în anul 2000, însă fondatorul Greg Glassman a început să dezvolte acest tip de fitness în adolescență, când era gimnast. El a descoperit că avea prietenii care erau mai buni decât el la anumite domenii, dar nu la toate. Astfel, a creat un program mai complex și mai eficient.

antrenamente crossfit

Ce este atât de special la CrossFit?

Motivul pentru care CrossFit-ul a devenit atât de popular este că vizează toate cele 10 domenii are condiției fizice:

  1. Cardiovascular / respirator / anduranță;
  2. Perseverență:
  3. Forță;
  4. Flexibilitate;
  5. Putere;
  6. Viteză;
  7. Coordonare;
  8. Agilitate;
  9. Echilibru;
  10. Precizie.

exercitii crossfit

Cum decurge o ședință de CrossFit?

Chiar dacă este un antrenament intens, oricine poate practica CrossFit. La prima ședință, antrenorii te vor „testa”, pentru a afla la ce nivel ești. Ei te vor învăța toate mișcările de bază (dacă este nevoie), apoi vei începe exercițiile. Bineînțeles, nu vei începe cu mișcări complicate, la o intensitate ridicată decât dacă ești pregătit.

Cele mai întâlnite exerciții sunt flotările, genuflexiunile, tracțiunile, fandările, săriturile, abdonemele, ring dip, burpee.

Flotările se fac pe hol, cu călcâiele, fundul și omoplații pe aceeași linie. Unghiul format între braț și antebraț trebuie să aibă 90 de grade, iar palmele se țin înainte. În timpul flotărilor, adbomenul se ține încordat.

Genuflexiunile se pot face simplu, folosind doar greutatea corpului, cu gantere, cu greutăți, cu bara în față sau în spate etc. Stai cu picioarele puțin depărtate (să fie la același nivel cu umerii), cu tălpile orientate în experior și spatele drept. Abdomenul rămâne mereu ridicat, fundul merge înapoi, iar coborârea se face din șolduri.

Tracțiunile se fac la bară: se apucă bara cu podul palmei spre tine, iar distanța dintre palme trebuie să fie cu 40cm mai mare decât lățimea umerilor. Trebuie să te ridici cât să atingi bara cu bărbia sau ceafa.

Fandările se fac pe podea. Trebuie să ții spatele drept și să îți păstrezi echilibrul, în timp ce pui un picior în față, iar genunchiul celuilalt vine aproape de călcâiul primului.

Abdomenele se fac pe podea. Trebuie să te întinzi pe spate cu genunchii îndoiți, cu tălpile lipite de sol. Genunchii ar trebui să se afle în linie dreaptă cu umerii. Brațele se țin suc ceafă sau în formă de X, pe piept, iar abdomenul stă încordat. Folosește-te de mușchii abdominali pentru a te ridica la 45 de grade, apoi coboară.

La exercițiile ring dip vei face tracțiuni prinzându-te cu mâinile de niște cercuri prinse la rândul lor de tavan prin niște frânghii.

Exercițiile burpee sunt mai complexe: din poziție dreaptă te pui pe vine, apoi faci o flotare, te ridici, faci o săritură, apoi o iei de la capăt.

crossfit bucuresti

Cum este diferită o sală de CrossFit de o sală clasică de fitness?

Numită Box de CrossFit (cutie de CrossFit), această sală are greutăți, haltere, discuri, bare olimpice, saci, bare de tracțiuni, frânghii prinse de tavan etc.

Unde poți face CrossFit în București?

  • Replay CrossFit, Bdul Dimitrie Pompei, nr. 9-9A, clădirea 13, nr. de telefon 0771 700 700.
  • CrossFit Groove, Calea Rahovei, nr. 196, nr. de telefon 0722 883 207.
  • CrossFit Black Hammer, Bdul Iuliu Maniu, nr. 7, nr. de telefon 077 1126 459.
  • CrossFit Columna, Str. Gheorghe Petrașcu, nr. 2B, nr. de telefon 0724 955 872.

crossfit-genuflexiuni

CrossFit: Glosar de abrevieri

În CrossFit se folosesc numeroase abrevieri. Iată ce înseamnă cele mai comune dintre acestea:

AMRAP: As Many Reps (Rounds) as Possible – cât mai multe repetiții/runde posibil

ATG: Ass to Grass – folosită la genuflexiuni, înseamnă o genuflexiune făcută până jos

WOD: Workout of the Day – setul de exerciții pe care antrenorul ți le recomandă într-o anumită zi

DU: Double Under – când sari coarda, permite-i să treacă pe sub picioarele tale de două ori în timpul aceleiași sărituri

Pistol – folosită la genuflexiuni; faci genuflexiuni într-un singur picior

C&J: Clean and jerk – ridici haltera de pe pământ, o pui pe umeri, îți păstrezi echilibrul, apoi o ridici deasupra capului. La final, o pui din nou pe sol.

DNF: Did Not Finish – nu ai terminat

PR: Personal record – record personal

RM: Repetition maximum. 1RM este maximul pe care îl poți ridica într-o repriză, 10 RM este maximul pe care îl poți ridica de 10 ori.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *