Tot ce trebuie sa stii despre fibre

By  | 

1. Fibrele previn mancatul peste masura

Fibrele necesita mai mult timp pentru a fi mestecate, lasandu-i organismului o perioada suficienta pentru a resimti satietate. Astfel, vei putea sa-ti controlezi pofta de mancare si sa consumi portii mai mici si echilibrate.

2. Fibrele reduc aportul caloric

Alimentele bogate in fibre au, de obicei, mai putine calorii, permitand organismului sa se simta plin. Prin urmare, vei manca mai putin si vei consumam mai putine calorii. Acest lucru te ajuta sa obtii aportul recomandat de calorii: 2.000 / zi.

3. Alege produse bogate in fibre in locul suplimentelor

Cand vrei sa adaugi fibre in dieta ta, opteaza pentru alimente bogate in fibre. Desi suplimentele garanteaza doza zilnica de fibre, ele nu asigura necesarul de vitamine, minerale si alti nutrienti necesari pentru organism, pe care ii regasim in produsele bogate in fibre.

4. Cum iti dai seama ca nu consumi suficiente fibre

Daca ai luat putin in greutate, ai nivelul colesterolului ridicat si niveluri neregulate de zahar in sange, inseamna ca nu consumi suficient de multe fibre. Adauga in alimentatia ta produse bogate in fibre, iar simptomele de mai sus ar trebui sa dispara in cateva saptamani.

5. Ai grija la ingredientele nesanatoase

Multe suplimente de fibre contin indulcitori artificiali, laxative sau alte ingrediente inutile pentru organism. Daca optezi totusi pentru suplimente, citeste cu atentie eticheta de pe ambalaj pentru a fi sigura ca ai ales ceea ce este mai sanatos sau intreaba-ti medicul care ar fi cele mai bune suplimente pentru tine.

6. Invata produsele bogate in fibre

Top 5 produse cele mai bogate in fibre sunt: legumele, taratele, prunele, perele asiatice si quinoa (planta erbacee cultivata in America Centrala pentru semintele sale de o inalta valoare nutritiva).

7. Beneficii pentru sanatate

Fibrele aduc multe beneficii organismului: reduc riscul de aparitie a diabetului si a bolilor de inima si il protejeaza impotriva cancerului de colon si a formarii pietrelor la rinichi.

8. Ia doza zilnica

Doza de fibre recomandata este de 38 de grame / zi la barbati si 25 de grame /zi la femei.

De retinut este ca aportul de fibre trebuie sa fie gradual, adica sa eviti supraalimentatia cu fibre. Pe masura ce consumi mai multe fibre, trebuie sa cresti si cantitatea de apa pe care o bei la 1,5-2 litri pe zi pentru a evita deshidratarea si o posibila obstructie intestinala.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *