Top 10 COSMO-sfaturi pentru o cariera de succes

1. Cum sa-ti transformi slujba in cariera

Citeste bine fisa postului si respect-o cu sfintenie! Fii activa, nu reactiva. Preia initiativa! Spune-ti intotdeauna parerea! Comunica in permanenta cu seful tau!

2. Fa-te remarcata

Data viitoare cand te trezesti peste noapte din somn, trimite-i un e-mail sefului pentru a-i aminti ceva important. Va ramane cu impresia ca lucrezi 24 de ore din 24.



3. Descopera-ti sefa

Analizeaza-i ciclul energetic. Daca stii ca este in cea mai buna forma dimineata, atunci cand ai nevoie de un sfat important, abordeaz-o la prima ora. Dimpotriva, daca vrei un aviz rapid pentru o lucrare, atac-o atunci cand se afla la un nivel energetic scazut – dar nu cand e extenuata. Asa nu va mai fi in stare sa depisteze micile erori.

4. Feng shui la slujba

Cheama-ti succesul activand zonele norocoase ale biroului tau.

  • Stai cu spatele la zid.
  • Decoreaza-ti partea de nord a biroului tau cu o mica „fantana” – poate fi orice obiect care sa tina apa.
  • O planta in coltul din sudest al biroului itii va aduce o multime de bani.
  • Creste-ti cariera cu rosu – o pictura sau o draperie rosie pe peretele din sud grabeste recunoasterea meritelor tale.
  • Evita sa te asezi la capatul unui coridor lung.
  • Pune un obiect albastru in coltul nordic al biroului tau – iti va metamorfoza ghinioanele in noroc, bunadispozitie si bani.

5. Autosabotaj

La locul de munca, fii atenta la comportament: unele dintre „manierele” tale pot deveni autodistrugatoare:

  • daca vorbesti prea mult sau prea repede, ceea ce spui va parea neimportant;
  • graba si dezorganizarea iti pot leza increderea in tine, dar si a celorlalti in capacitatea ta de a evoula;
  • daca te critici prea mult pe tine sau pe ceilalti, iti diminuezi influenta;
  • daca nu suporti sa fii criticata, este posibil sa pierzi oportunitati importante.

6. Sabotori „profesionali”: scenele lacrimogene si atitudinea defensiva

Vaicarelile si isteriile nu-si au locul la serviciu. Daca nu mai rezisti presiunii, refugiaza-te la toaleta, descarca-te si intoarce-te senina, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.

Daca seful te cearta si ti se umezesc nitel ochii, numara pana la zece, respira adanc, scuza-te elegant si revino la subiectul… profesional.

7. Echipeaza-te pentru succes

Vestimentatia este poate cea mai la-ndemana forma de branding. Imbraca-te nu pentru postul pe care il ai, ci pentru statutul pe care ti-l doresti.

In al doilea rand, fii cu ochii in patru la ce poarta conducerea: angajatorii au tendinta sa „fraternizeze” cu angajatii care au acelasi simt vestimentar cu ei. Si nu in ultimul rand, respecta eticheta biroului, dar nu uita sa-ti adaugi nota personala.

8. Dezvolta-ti calitatile de lider

Poti obtine jobul mult visat daca-ti dezvolti calitatile de lider:

  • Fa-ti temele!
  • Stai departe de afacerile de familie.
  • Inainte de a merge la interviu, vezi daca ai vreo cunostinta care lucreaza sau a lucrat pentru respectiva firma.
  • Fa-ti strategii pentru interviuri.
  • Fii prietena tuturor!
  • Asigura-te ca-ti dirijezi echipa, dar nu deveni indispensabila.
  • Fii pe faza.
  • Asuma-ti riscuri!
  • Invata cum sa separi viata privata de cea profesionala.

9. Pleci? Lasa loc de buna ziua

Oricat de mult te-ai saturat de figura acra a sefului sau de comentariile rautacioase ale colegilor, incearca sa te folosesti (macar pe final) de anturaj. Nu pleca fara o scrisoare de recomandare de la seful tau si gaseste 2 – 3 colegi de incredere care lucreaza in pozitii cheie si care ar fi dispusi pe viitor sa puna o vorba buna pentru tine.

10. Cum sa pui pe roate o afacere

1. Organizeaza-te! Fa o lista cu punctele tale tari, adaugand complimentele si laudele care ti s-au adus.

2. Gaseste ideea castigatoare! Cel mai bine este ca noua ta afacere sa fie bazata pe o activitate pe care o cunosti deja sau o agreezi.

3. Fa putina munca de cercetare! Afla cine-ti sunt concurentii si alege ce public ai in vizor. Nu dispera daca nu ai un capital de pornire prea mare.

4. Intocmeste-ti un plan de afaceri! Afla ce presupune un plan de management, financiar, de marketing.

5. Antreneaza- te sa devii un manager desavarsit! Invata cat mai multe despre tehnicile de prezentare, legislatia cu privire la impozite si taxe si cateva notiuni de economie.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.