Top 10 COSMO-sfaturi pentru o cariera de succes

By  | 

1. Cum sa-ti transformi slujba in cariera

Citeste bine fisa postului si respect-o cu sfintenie! Fii activa, nu reactiva. Preia initiativa! Spune-ti intotdeauna parerea! Comunica in permanenta cu seful tau!

2. Fa-te remarcata

Data viitoare cand te trezesti peste noapte din somn, trimite-i un e-mail sefului pentru a-i aminti ceva important. Va ramane cu impresia ca lucrezi 24 de ore din 24.

3. Descopera-ti sefa

Analizeaza-i ciclul energetic. Daca stii ca este in cea mai buna forma dimineata, atunci cand ai nevoie de un sfat important, abordeaz-o la prima ora. Dimpotriva, daca vrei un aviz rapid pentru o lucrare, atac-o atunci cand se afla la un nivel energetic scazut – dar nu cand e extenuata. Asa nu va mai fi in stare sa depisteze micile erori.

4. Feng shui la slujba

Cheama-ti succesul activand zonele norocoase ale biroului tau.

  • Stai cu spatele la zid.
  • Decoreaza-ti partea de nord a biroului tau cu o mica “fantana” – poate fi orice obiect care sa tina apa.
  • O planta in coltul din sudest al biroului itii va aduce o multime de bani.
  • Creste-ti cariera cu rosu – o pictura sau o draperie rosie pe peretele din sud grabeste recunoasterea meritelor tale.
  • Evita sa te asezi la capatul unui coridor lung.
  • Pune un obiect albastru in coltul nordic al biroului tau – iti va metamorfoza ghinioanele in noroc, bunadispozitie si bani.

5. Autosabotaj

La locul de munca, fii atenta la comportament: unele dintre “manierele” tale pot deveni autodistrugatoare:

  • daca vorbesti prea mult sau prea repede, ceea ce spui va parea neimportant;
  • graba si dezorganizarea iti pot leza increderea in tine, dar si a celorlalti in capacitatea ta de a evoula;
  • daca te critici prea mult pe tine sau pe ceilalti, iti diminuezi influenta;
  • daca nu suporti sa fii criticata, este posibil sa pierzi oportunitati importante.

6. Sabotori “profesionali”: scenele lacrimogene si atitudinea defensiva

Vaicarelile si isteriile nu-si au locul la serviciu. Daca nu mai rezisti presiunii, refugiaza-te la toaleta, descarca-te si intoarce-te senina, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.

Daca seful te cearta si ti se umezesc nitel ochii, numara pana la zece, respira adanc, scuza-te elegant si revino la subiectul… profesional.

7. Echipeaza-te pentru succes

Vestimentatia este poate cea mai la-ndemana forma de branding. Imbraca-te nu pentru postul pe care il ai, ci pentru statutul pe care ti-l doresti.

In al doilea rand, fii cu ochii in patru la ce poarta conducerea: angajatorii au tendinta sa “fraternizeze” cu angajatii care au acelasi simt vestimentar cu ei. Si nu in ultimul rand, respecta eticheta biroului, dar nu uita sa-ti adaugi nota personala.

8. Dezvolta-ti calitatile de lider

Poti obtine jobul mult visat daca-ti dezvolti calitatile de lider:

  • Fa-ti temele!
  • Stai departe de afacerile de familie.
  • Inainte de a merge la interviu, vezi daca ai vreo cunostinta care lucreaza sau a lucrat pentru respectiva firma.
  • Fa-ti strategii pentru interviuri.
  • Fii prietena tuturor!
  • Asigura-te ca-ti dirijezi echipa, dar nu deveni indispensabila.
  • Fii pe faza.
  • Asuma-ti riscuri!
  • Invata cum sa separi viata privata de cea profesionala.

9. Pleci? Lasa loc de buna ziua

Oricat de mult te-ai saturat de figura acra a sefului sau de comentariile rautacioase ale colegilor, incearca sa te folosesti (macar pe final) de anturaj. Nu pleca fara o scrisoare de recomandare de la seful tau si gaseste 2 – 3 colegi de incredere care lucreaza in pozitii cheie si care ar fi dispusi pe viitor sa puna o vorba buna pentru tine.

10. Cum sa pui pe roate o afacere

1. Organizeaza-te! Fa o lista cu punctele tale tari, adaugand complimentele si laudele care ti s-au adus.

2. Gaseste ideea castigatoare! Cel mai bine este ca noua ta afacere sa fie bazata pe o activitate pe care o cunosti deja sau o agreezi.

3. Fa putina munca de cercetare! Afla cine-ti sunt concurentii si alege ce public ai in vizor. Nu dispera daca nu ai un capital de pornire prea mare.

4. Intocmeste-ti un plan de afaceri! Afla ce presupune un plan de management, financiar, de marketing.

5. Antreneaza- te sa devii un manager desavarsit! Invata cat mai multe despre tehnicile de prezentare, legislatia cu privire la impozite si taxe si cateva notiuni de economie.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *