Stresul ingrasa… rau

By  | 

Femeile care se stresează zi de zi sunt mai predispuse la a se ȋmbolnăvi sau ȋngrăşa şi au mai multe riduri şi celulită, a demonstrat un studiu publicat recent ȋn revista de specialitate Biological Psychiatry.

“Femeile stresate (participante la studiu – n.r.) aveau o rată a metabolismului mai scăzută, un nivel mai mare a insulinei ȋn sânge, aspecte care contribuie la depozitarea grăsimilor şi la creşterea producţiei de cortizol, hormonul stresului, după masă”, a spus Martha A. Belury, profesor de nutriţie la Ohio State University şi coordonatoarea studiului.

“De asemenea, am descoperit că femeile care se stresează ard cu 100 de calorii mai puţin faţă de celelalte cu o zi după cea ȋn care au fost foarte nervoase”, a adăugat Belury.

Cortizolul se face vinovat nu numai de depozitarea grăsimilor ȋntr-un mod inestetic, acest hormon determină depozitarea grăsimii ȋn jurul organelor vitale, fapt care determină apariţia unor boli grave precum cele de inimă, dar şi cele care implică dereglarea producţiei de insulină.

Dacă mai era nevoie, studiul publicat ȋn Biological Psychiatry a arătat şi că ȋn momentele foarte stresante, avem tendinţa de a consuma alimente “interzise” cu mulţi carbohidraţi, calorii şi ȋn marea lor majoritate procesate industrial. De ce se ȋntâmplă asta?

“Avem o mai mare nevoie de nutrienţi când suntem stresate, iar dacă ȋi primim pe aceşti ȋn locul grăsimilor şi zahărului, stresul se dizolvă automat şi oprim procesul de distrugere pe care-l are ca efect stresul”, explică Belury.

Dacă te ȋntrebi de ce suntem atât de tentate să alegem alimentele nesănătoase şi ȋngrăşătoare când suntem anxioase sau triste, vei primi acum răspunsul demonstrat ştiinţific. Alegem acest tip de alimente pentru că funcţionează precum nişte calmante, crescând pe termen scurt nivelul dopaminei, hormonul bunei dispoziţii, ca după aceea să lase corpul şi mai “devastat” decât era ȋnainte.

Dacă eşti stresată, ȋncearcă pe cât posibil să ai o alimentaţie “curată”, iar la nevoie apelează cu ȋncredere la o salată de spanac, un peşte la grătar, ciocolată neagră, fructe deshidratate sau o ȋngheţată, dar nu mai mult de atât.

Trista, stresata? Iata ce rezolva problema

3 surse majore de stres

 


Comments

comments