Starea dictează dieta

By  | 

Mâncarea chiar poate fi un „pansament” pentru suflet. Îţi propunem gustări sănătoase (şi delicioase!) care înlocuiesc cu succes pofta ta de junk food în serile în care ai nevoie de alinare. Sentimentele negative îţi dau mai degrabă pornirea de a devora o cutie întreagă de bomboane de ciocolată (asemenea lui Bridget Jones) decât o farfurie de broccoli. Şi e normal să pofteşti la alimente nesănătoase atunci când ai o stare nasoală, deoarece carbohidraţii simpli eliberează în creier substanţe care te fac să te simţi fericită, spune Rachel Lustgarten, medic dietician în cadrul Weill Cornell Medicine în New York.

Din păcate, senzaţia de bine nu durează. Mâncarea nesănătoasă provoacă de asemenea creşterea nivelului de zahăr din sânge, cauzând o „prăbuşire” bruscă — te vei simţi letargică, înfometată şi poate chiar mai nefericită decât înainte.

Couch-ul de sănătate Lindsay Smith, a cărei carte, Eat Your Feelings, îţi arată cum să-ţi controlezi poftele emoţionale, îţi va oferi alternative mai sănătoase şi chiar mult mai satisfăcătoare pe termen lung. Filosofia ei: să hrăneşti stări precum stresul, tristeţea sau oboseala cu nutrienţi adevăraţi, care se vor ţine de cuvânt. Înfruptă-te din aceste sfaturi gustoase!

Dacă eşti… Stresată

Ce îţi doreşti

Când mintea ta e „prăjită”, vei fi tentată să devorezi pungi întregi de chipsuri. Dar carbohidraţii simpli, pe care corpul tău îi transformă imediat în zahăr, îţi aruncă în aer nivelul de energie, provocându-ţi anxietate, având în vedere că ai un fond de stres, spune Lustgarten.

De ce ai nevoie

Apelează la nutrienţi care îţi calmează nervii. Zincul, pe care îl găseşti în nuci, e faimos pentru calitatea sa de a reduce tensiunea dacă îl consumi cu regularitate. Nucile sunt bogate de asemenea în grăsimi sănătoase, care sprijină claritatea mentală şi te ajută să iei decizii mai bune. „Funcţia creierului va fi îmbunătăţită dacă încorporezi această gustare în dieta ta”, spune Smith.

Gustarea ta fericită

Răsfăţ de noapte bună

Taie o curmală pe jumătate, scoate sâmburele şi umple fiecare jumătate cu brânză de capră, apoi pune jumătăţi de nuci deasupra.

Citeşte continuarea materialui în ediţia de aprilie a revistei Cosmopolitan România.

Foto: xxx. De Megan Deem. Traducere şi adaptare: Teodora Tîrcă

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *