Spune-mi unde te ingrasi ca sa-ti spun cum slabesti

By  | 

Mai toate ne plângem de câte-un surplus pe ici-colo. Află acum de ce se depune grăsimea în anumite zone și cum poți scăpa de ea.

Ceea ce trebuie să stabilim încă din capul locului este importanța factorului genetic; da, suntem predispuse genetic să acumulăm grăsime în anumite zone ale corpului. Mulțumește-i așadar mamei pentru „aripioare” sau tatălui tău pentru brațele groase. Apoi, ia în calcul faptul că sexul hotărăște zona în care se depune surplusul; bărbații tind să pună pe burtă, în timp ce femeile au probleme de ordin… periferic: coapse, șolduri, brațe. Nici forma corpului nu e de ignorat! Femeile cu trupul în formă de pară, de exemplu, pun pe șolduri, în timp ce altele pun peste tot. Sau nu pun deloc, deși se hrănesc copios. Cu toate că nu ne prea putem pune cu ideea de conformație, vom încerca să dăm de cap grăsimii depuse în anumite zone ale trupului.

Șolduri, posterior și coapse

Primul indiciu ar fi că trupul tău tinde să aibă formă de pară, însă specialiștii spun că grăsimea acumulată în aceste zone este în principal rezultatul consumului ridicat de calorii și efortului fizic scăzut. Altfel spus, mănânci mai mult decât arzi! Sau poți da vina pe jobul tău dacă stai ore-n șir la birou: stând jos, enzimele responsabile pentru arderea grăsimilor se „dezactivează”, favorizând asimilarea. Scapă de ele! Fă-ți rost de un pedometru și asigură-te că faci zece mii de pași pe zi, coboară din autobuz cu o stație mai devreme, parchează mai departe sau deplasează-te atunci când ai ceva de spus unui coleg în loc să-i dai „buzz” pe mess. Consumă ceai verde și ardei iute în mâncare!

Cum sa ai un abdomen plat fara dieta sau exercitii

Brațe voluminoase

Din punct de vedere genetic, există o explicație conform căreia femeile ar acumula grăsime în brațe: pentru ca depozitele aflate acolo să stimuleze lactația atunci când vor avea un copil, spun specialiștii. Însă poate fi și un semn de sedentarism pur – faptul că nu-ți soliciți mâinile mai mult împiedică tonifiera musculaturii brațelor și favoriează depunerea grăsimii. Fă gimnastică cu mâinile dimineața când te întinzi, fă câteva mișcări de mâini în fața computerului, încearcă tracțiuni în brațe (chiar fără cățărat) și ridică greutăți.

Zona pieptului

Ce-i drept, pentru unele femei e chiar plăcut să constate că trebuie să schimbe sutienul cu unul mai mare, însă există multe altele care, dotate din născare, se înfurie când depun grăsime… doar pe sâni. Totul poate pleca de la o predispoziție sau poate fi un rezultat al retenției post-menstruale de apă. Pentru a face față acumulării de lichide, caută să bei minim 2 liri de apă zilnic și să reduci consumul de sare. Apa va „spăla” sodiul din celulele din organism!

Regulile de dieta ale oricarui nutritionist

Burta și colăceii

E adevărat că abdomenul crește în perioada menstruației; iar fluctuațiile în circumferința taliei înainte de ciclul menstrual nu se pot încadra la acumulare de grăsimi, e vorba de fluidele din organism. Dacă se câștigă în greutate, poate fi pe fond de stres; studiile unei universități americane au scos la iveală faptul că un nivel ridicat de cortizol (hormonul stresului) duce la depunderea de grăsimi pe abdomen. În perioada menstruației, aspectul abdomenului poate fi redus înlocuind carbohidrații și zaharurile cu cereale integrale și proteine. Dacă e vorba de o depunere reală de grăsime, e cazul să-ți cumperi o bicicletă sau role (astfel îți tonifici totodată picioarel și fundul, și ții celulita la distanță), sau să te apuci de alergat (sprinturi scurte și intense), astfel vei scăpa de grăsime de trei ori mai rapid decât cu alte metode.

Cum sa eviti efectul yo-yo dupa dieta

Glezne ca butucii

Dacă gleznele tale te fac să-ți dorești ca fustele ce mătură pământul să nu mai iasă nicicând din modă, e timpul să afli că nu e vorba neapărat de conformație. Se prea poate să crezi că ești așa de când te știi, însă poate fi vorba de un efect al retenției de fluide (picioarele sunt prea departe de inimă, astfel că fluidul limfatic se strânge acolo jos). Limitează la minim consumul de sare – excesul de sodiu ne face uneori „pufoase”. Alte cauze pe care le poți explora: căldură mare, tratamente cu steriozi, anti-depresive, anticoncepționale. Acesta din urmă ar trebui schimbat după sfatul medicului dacă se constată că te „umflă”. Retenția de fluide mai poate fi pusă pe seama circulației proaste, așa că ar fi bine să faci mișcare și să eviți să stai în șezut fără pauze (la o oră, ridică-te și fă-ți de lucru în picioare vreo 10 minute).


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *