Sportul in aer liber pe vreme rece

By  | 

Nu trebuie să renunţi la sportul în aer liber când scade temperatura afară. Din contră, mişcarea în aer liber are un efect terapeutic benefic asupra psihicului tău dar şi asupra siluetei tale. Rămâi în formă fără să atentezi la economiile tale să îţi faci abonament la sală.

Cum să te imbraci 

Dacă ai impresia că trebuie să te înfofoleşti cât mai bine când faci sport în aer liber pe vreme rece, faci cea mai mare greşeală, ce te poate costa sănătatea. Trebuie să te îmbraci în straturi, cât mai subţiri, pentru a permite transpiraţiei să se evapore. Trebuie să alegi materiale sintetice, special create pentru sportivi şi să eviţi ca primul strat de îmbrăcăminte să fie din bumbac, pentru că reţine umiditatea. 

Cel mai bine îţi dai seama că eşti îmbrăcată prea gros când îţi este uşor răcoare. Dacă te simţi confortabil când ieşi afară echipată înseamnă că este cazul să renunţi la un strat de haine.

Cu cât durează mai mult antrenamentul pe care l-ai plănuit, cu atât mai puţine straturi de haine este indicat să porţi. Din păcate nu prea poţi să scapi de ele pe parcurs, aşa că pleacă de acasă echipată corespunzător.

Echipamentul tău de sport trebuie să fie mulat, şi nu din considerente estetice, ci pentru a nu permite aerului să răcească umezeala din haine cauzată de transpiraţie. O altă metodă de protecţie pe vremea rece este să îţi protejezi şi capul şi mâinile (pielea expusă direct la vânt şi frig) cu mănuşi, căciulă şi eventual o eşarfă. La acestea este indicat să adaugi şi o jachetă rezistentă la vânt şi impermeabilă.

Ce alimente să consumi 

Când faci sport în aer liber pe vreme rece ai nevoie de un aport mai mare de carbohidraţi în alimentaţie, atât înainte de antrenament cât şi în prima jumătate de oră după ce termini mişcarea, pentru a ajuta muşchii să se refacă mai repede. La fel de importantă rămâne şi hidratarea, aşa că este indicat să ai grijă să consumi destule lichide. Pune-ţi într-un thermos apă la temperatura camerei, ca să nu se răcească din cauza vremii de afară.

Pericolul să răceşti când faci sport în aer liber pe vreme rece apare când îţi termini antrenamentul şi eşti transpirată, de aceea este indicat să îţi faci traseul astfel încât să te opreşti când ajungi aproape de casă sau de maşină, dacă parcul în care alergi este departe de locuinţă.

Nu uita de încălzire înainte să începi mişcarea. Atunci când este frig afară, circulaţia periferică a sângelui are un flux mai scăzut decât în mod normal ceea ce poate duce la dureri musculare.

Ştim că este simplu să găseşti scuze să renunţi dar noi te sfătuim să nu o faci. Ai nevoie să stai în aer liber cât mai mult timp posibil dar şi de mişcare. Sportul nu este sezonier, aşa că este cazul să te adaptezi la vremea rece. Iar dacă ai şi tu alte sfaturi pentru noi, lasă-ne un comentariu mai jos.

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *