Solutii eficiente contra mahmurelii

By  | 

Un pahar cu lapte + somn

Andy Dowson, specialist in migrene la King’s College London, recomanda: “Bea un pahar cu lapte inainte sa mergi la culcare. Laptele impiedica rinichii sa mai produca urina si in acest fel poti sa-ti hidratezi corpul fara sa mai fii nevoita sa te trezesti noaptea pentru a merge la toaleta”.

O banana

Eddie Chaloner, consultant in chirurgia vasculara la Lewisham Hospital din Londra, recomanda: “Evita prajelile in dimineata de dupa petrecere, deoarece risti sa introduci in organism o cantitate deloc necesara de grasimi saturate. Mananca intotdeauna o banana – este blanda cu stomacul si ajuta la mentinerea glicemiei.

Bananele contin si mult potasiu, un mineral care se pierde atunci cand consumi alcool, iar lipsa lui contribuie la instalarea simptomelor de deshidratare, caracteristice mahmurelii”.

Paine prajita unsa cu miere

Dermatologul Sam Bunting, recomanda: “Mananc paine prajita unsa cu putina miere si beau multa apa inainte sa merg la culcare. Fructoza te ajuta sa scapi de acetaldehide, substante produse in corp atunci cand alcoolul este metabolizat, oferindu-ti a doua zi o dimineata linistita. Mananc si avocado amestecat cu citrice si coriandru, a doua zi dimineata, pentru acizii grasi Omega-3 si pentru a-mi mentine nivelul de hidratare, iar vitamina C ma ajuta sa ma simt proaspat”.

Sandvis cu branza

Ian Marber, consultant in nutritie si director al publicatiei The Food Doctor, recomanda: “Daca mergi la o petrecere dupa orele de munca, asigura-te mai intai ca ai mancat ceva care contine proteine, grasime si carbohidrati. Aceste substante impiedica alcoolul sa fie absorbit prea repede. Turtele de ovaz si humusul sunt ideale, dar si un sandvis cu branza este la fel de eficient. Merita sa bei si un pahar cu suc de portocale diluat cu apa sau sa mananci un iaurt inainte sa mergi la culcare. In acest fel, concentratia de zahar din sange va ramane constanta pe timpul noptii”.

Shake de proteine

James Thompson, medic generalist in Londra, recomanda: “Eu beau un milkshake cu proteine inainte sa merg la culcare. Proteinele sunt o sursa excelenta de energie, care se elibereaza intr-un ritm lent si vor fi asimilate in organism pana dimineata cand te trezesti, ridicand concentratia de zahar din sange. Alege shake-uri care contin ingredientul cisteina – aceasta proteina ajuta ficatul sa metabolizeze substantele generate de procesul de absorbtie a alcoolului”.

Dormi pe partea dreapta

Fizioterapeutul Sarah Burnett recomanda: “Atunci cand mergeti la culcare, lungiti-va pe partea dreapta a corpului. Aceasta pozitie ajuta stomacul sa elimine acidul gastric, asociat cu ameteala si cu mahmureala. Stomacul este un fel de sac, asezat pe diagonala in corp, de la stanga spre dreapta. Asezandu-va pe partea dreapta, ajutati tractul digestiv si veti scapa de senzatia de greata”.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *