Slabire sanatoasa: 5 reguli de aur

By  | 

Informatiile despre nutritie si slabire sanatoasa nu au fost niciodata mai accesibile decat acum. Bannere cu diete magice si rezultate ”miraculoase” apar peste tot in media. In completarea valului de informatii, noi si noi solutii apar in fiecare zi datorita cercetarilor si  noilor descoperiri in domeniu. 

Dat fiind faptul ca rata obezitatii este in crestere (alarmanta), este evident ca este ceva in neregula cu informatiile pe care le primim (cum ar fi “putem inlocui zaharul cu fructoza”). 

Cele 5 reguli de baza pentru slabire sanatoasa si de lunga durata

1. Regula celor 3.

Mananca o combinatie intre cei trei macronutrienti: proteine,grasimi si carbohidrati la fiecare 3-4 ore pentru a-ti mentine nivelul glicemiei constant. Un nivel echilibrat al zaharului din sange contribuie la mentinerea unui nivel energetic constant, focus mental, o stare de bine si limiteaza poftele. O glicemie stabila este esentiala pentru o slabire sanatoasa si mentinere deoarece glucagonul (hormonul care dicteaza arderea grasimilor) nu poate actiona daca insulina (hormonul care dicteaza stocarea grasimilor) este la cote ridicate.

Insulina ajuta la reglarea nivelului zaharului din sange si daca nu faci asta consumand alimente echilibrate, este de inteles de ce iti este greu sa scapi de acele kilograme in plus. Mananca proteine, grasimi si carbohidrati la fiecare 3-4 ore.

2. Mese cat mai simple.

Incearca sa mananci cat mai aproape de natura si stai departe de orice este procesat si frumos ambalat. Cu cat lista ingredientelor este mai mica, cu atat e mai natural si apropiat de ce poti face si acasa. Mananca proteina “reala” din surse curate: carne proaspata, oua organice, peste de captura sau pescuit etc. Mananca grasimi sanatoase din avocado, unt, nuci, seminte, ulei de masine si cocos. Procura-ti carbohidratii din legume proaspete, fructe, orez, cartofi dulci si mai putin din cereale, paste paine.

3. Asculta-ti corpul.

Este un pas pe care deseori il uitam atunci cand numaram caloriile si gramele. Asculta-ti corpul atunci cand iti spune ca ii este foame. Daca mananci cei trei macronutrienti la fiecare 4 ore, nu ar trebui sa te simti infometata. Daca dupa ce ai mancat iti este tot foame, probabil ca ai mancat prea putin si data viitoare trebuie sa reglezi portia, ceea ce ma duce la punctul 4.

4. Controleaza portiile.

Ideal este sa nu te simti nici infometata si nici ca pierzi controlul si te ridici de la masa ca un balon. Spre exemplu, eu folosesc farfurii mai micute cand vreau sa controlez portiile. Asa ai controlul vizual ca farfuria este plina, creierul este satisfacut ca ai mancat tot si glicemia este stabila.

5. Atitudine defensiva.

De fiecare data cand vezi o reclama care suna prea bine ca sa fie adevarata, pune sub indoiala acel produs. Cel mai probabil ai dreptate. Daca ar exista o solutie magica sa fim toti slabi si definiti, toata lumea ar fi ca modelele din reviste. Dar nu suntem. Orice dieta care elimina complet un intreg macronutrient (proteine, grasimi, carbohidrati) NU este sanatoasa.

Pentru o slabire sanatoasa este nevoie de motivare si determinare, insa daca iti doresti cu adevarat sa faci o modificare in stilul tau de viata, se poate face 100%. Depinde doar de tine.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *