Cum îți afectează slăbitul frumusețea

By  | 

Atunci când ții cură de slăbire, pui totul mai prejos decât obiectivul tău: mâncărurile preferate, cheltuielile, viața socială, psihicul… Dar fără să-ți dai seama, mai faci un sacrificiu: frumusețea ta.  

Pielea și părul tău suferă enorm de pe urma regimurilor alimentare dezechilibrate pe care le adopți în speranța că vei mai pierde câteva kilograme, ca să reintri în formă în vară. Și nu e vorba doar de acele diete fulger  care promit să dea înapoi acul cântarului cu zece kilograme în două săptămâni, ci și acelea care, deși planificate pe termen lung, sunt dezechilibrate din punct de vedere nutrițional. Te-am speriat puțin? Păi… mai bine așa, decât să regreți după aceea! De fapt, chiar nu ai de ce să temi, pentru că n-a zis nimeni să nu slăbești, ci doar să te ferești de dietele nesănătoase care-ți pot afecta tenul, pielea și părul. Noi te vom învăța cum să le ocolești!

Dietele detox

Acestea au ca scop eliminarea tuturor toxinelor din organism, slăbirea fiind un câștig secundar. Pînă aici e foarte bine, însă printre urmările regimului există și câteva efecte negative. Unul dintre ele (frecvent mai ales în detoxifierile cu sucuri) este apariția coșurilor. Este un semn că iese „răul” din tine, însă nu te poți resemna cu asta. Procură-ți o gamă de îngrijire a pielii special pentru această perioadă; folosește un gel cu acid salicilic pentru a-ți curăța zilnic fața de excesul de sebum specific detoxifierii, dar și pentru a curăța porii în profunzime. Nu te grăbi să ataci coșurile, pot fi dureroase sau în profunzime, și-n plus vei rămâne cu urme pe față; aplică o soluție pentru uscarea sau vindecarea coșurilor și așteaptă să treacă, e doar ceva temporal!

Adio, proteine!

Este exclusiv opțiunea ta, însă e o decizie importantă pentru organism, și nu numai. Musculatura se hrănește cu ele, iar suprimându-le, vei constata o scădere drastică a tonusului muscular și fermității pielii. Văzându-se privat de acești nutrienți, organismul este forțat să-și folosească propriile resurse – mușchii și proteinele proprii pielii (colagenul este o proteină și are nevoie tot de proteine pentru a se dezvolta). Nici cremele anti-aging și nici tratamentele costisitoare din salon nu vor avea prea mare efect dacă nu reglezi problema la nivel intern!

Nici părul nu e prea „fericit” fără ele; un fir de păr este compus în mare parte… tot din proteină, iar aportul proteic îl ajută să crească! Un alt șoc pentru păr îl constituie lipsa fierului (organele animale, cerealele fortificate și oleaginoasele sunt bogate în fier), care duce la pierderi masive în scurt timp. Și verdețurile conțin fier, o să-mi spui… ceea ce e just, însă specialiștii spun că fierul se absoarbe foarte greu din plante. Iar produsele de îngrijire dedicate părului cu tendință de cădere sau care ar stimula creșterea de fire noi ar putea fi chiar inutile atunci când problema vine din interior.

Hello, veggie!

Ai renunțat la carne și lactate sperând să scapi pentru totdeauna de cearcăne, coșuri și alte neplăceri și… tot degeaba! Păi, e ceva comun: vegetarienii și (raw)veganii consumă des cereale, fructe uscate și alte tipuri de alimente deshidratate, care absorb multă apă, ducând la deshidratarea consumatorului și, evident, la cearcăne și riduri. Așadar, dacă te decizi să iei calea veg(etari)anismului, ține minte că hidratarea este o condiție esențială. Nu în ultimul rând, dat fiind faptul că lipsa de proteine duce la pierderea fermității pielii, deci va trebui să îți asiguri aportul de proteină vegetală din nuci și leguminoase. Folosește în paralel creme pentru zona ochilor, și hidratarea externă este importantă!

Dieta secolului

Dieta Dukan, campioană la categoria „slăbire rapidă”, a fost votată anul trecut, cea mai neprietenoasă dietă (la nivel mondial). Și pe bună dreptate, avînd în vedere efectele negative pe care „victimele” le-au constatat. Prima fază a dietei presupune consumul exclusiv de proteine (plus o linguriță de tărâțe de ovăz dimineața), însă excesul de proteine conduce la căderi de calciu. Acestea au ca efect scăderea densității osoase a feței, o cauză a îmbătrânirii premature. Alte efecte negative raportate au fost pierderea fermității pielii și tonusului muscular (ca după orice slăbire rapidă) și, nu în ultimul rând, căderea masivă a părului.

 Schimbări care fac diferența

Este foarte adevărat că multe dintre ideile promovate sunt… „marketing”, însă pentru multe altele există explicații super-plauzibile. Una dintre tendințele nutriționale înregistrate în ultimii ani este renunțarea la gluten, chiar dacă nu există un fond alergic, caz în care ai fi obligată s-o faci. Cercetările arată că după numai două săptămâni fără gluten, aspectul pielii se îmbunătățește considerabil.

 Grăsimile (de proveniență animală) sunt bune?

Ultima „modă” în materie de slăbit – dieta Keto – este, de fapt, un regim cu vechime (anii 20), ce presupune consumul mare de proteine și foarte puțini carbohidrați (4:1), și a fost folosit multă vreme folosit în tratarea epilepsiei. Pe lista alimentelor stau la loc de cinste grăsimile animale (porc, rață), pește gras, oleaginoase (toate tipurile de nuci, alune, migdale), unt, smântână și iaurturi integrale. Principiul dietei este simplu: dacă în mod normal, organismul are nevoie de glucoză pentru a produce energie, lipsa acesteia l-ar determina să-și găsească o altă resursă: grăsimea!

 

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *