Slabeste mancand si meditand

By  | 
Mâncăm ȋn faţa computerului, ȋn faţa televizorului, butonând mobilul, tableta sau sporovăind cu prietenii, colegii sau iubitul. Rezultatul? Nici nu ne dăm seama prea bine ce şi când am mâncat pentru că suntem atente la altceva şi ȋnfulecăm prea repede. Astfel că ne frustrăm atunci când realizăm că nici măcar nu am savurat acea delcioasă prăjitură cu ciocolată.

De ce facem asta? Pentru că suntem stresate, mereu pe fugă sau ȋn faţa computerului şi distrase de la minunata salată care ar merita puţină atenţie… de dragul nostru, pentru a simţi toate acele texturi şi gusturi şi pentru a ne delecta pe deplin.

Problema este că stresul ne face să nu luăm ȋn seamă ce mâncăm – oricât de delicios ar fi meniul de la prânz, ne comportăm ca şi cum ne-am hrăni cu o bucată de… carton. De asemenea, presupun că ai observat că atunci când eşti supărată sau anxioasă, ai tendinţa de a mânca “fără număr” şi fără să ţii cont la ce bagi ȋn gură – cantitatea este cea care trebuie să satisfacă golul emoţional.

Ȋn concluzie, la următoarea masă “stresată” de astăzi, te rog să aplici aceste trucuri mindful şi vei vedea că te vei sătura cu mai puţin, te vei delecta cu toate aromele din farfurie şi te vei ridica de la masă zâmbind. 

Concentrează-te pe farfurie
Lasă computerul, mobilul, tableta sau sporovăitul pe Fb, pune o muzică relaxantă, destinde-te şi ia prima furculiţă de mâncare fără grabă, mestecă lent, ȋnghite şi savurează. Mai ţii minte cum se degustă un vin bun? Se miroase, se plimbă prin gură pentru a simţi toate aromele, apoi abia se ȋnghite. Reȋnvaţă să mănânci folosindu-te de aceste tehnici simple.

Ȋnainte de masă, fă acest exerciţiu de respiraţie pentru a te relaxa: inspiră adânc numărând până la 10(stai cu spatele drept, pentru a elibera respiraţia), apoi expiră tot până la 10.

Nu respinge, acceptă
Dacă vrei să slăbeşti sau să mănânci mai sănătos, sunt sigură că gândeşti ȋn termeni de “Nu am voie să…”, “Asta e rea, asta e bună”, “Ce am făcut, am mâncat ce era interzis!”. Ei, bine, schimbă optica. Nimic nu este interzis, alege conştient şi fără remuşcări ce-i face bine corpului tău, nu mai respinge nimic, ci acceptă doar ce ai de făcut.

Faptul că te setezi pe a depune efort, pe a lupta şi a respinge, te face mai anxioasă şi mai predispusă la a da iama ȋn frigider.

Nu te mai pune la zid
Ai mâncat o prăjitură cu cel puţin 700 de calorii. Şi acum ce ai vrea să faci? Să-ţi plângi ȋn pumni şi să ȋţi spui că nu eşti incapabilă să ţii o dietă?! Să fim serioase, exagerezi! Crezi că eşti prima care dă un rateu?

Crede-mă, dacă nu vrei ca mâine să mănânci două prăjituri pentru a topi frustrarea din ziua precedentă ȋntr-un festin hipercaloric, nu te mai pune la zid. Acceptă faptul că ai mâncat ceva ce-i face rău corpului tău, dar că mâine vei avea grijă să aibă hrana de care are nevoie.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *