Slabeste la piscina

By  | 

Anul trecut, în primăvară, periplul meu prin sălile de sport a luat o pauză dureroasă după ce mi-am rupt parţial ligamentul anterior al genunchiului stâng, o accidentare destul de urâtă, care m-a aruncat pe tuşă pe perioadă nedeterminată. Nu tu alergat, nu tu zumba, până şi o serie susţinută de genuflexiuni pare acum, după un an, încă nerealizabilă.  Astfel că, recunosc, noua viaţă sedentară impusă unei persoane ca mine, hiper-dinamică, nu a fost uşor de acceptat şi nici nu pot spune că “resetarea” tuturor activităţilor obişnuite nu mi-a dat de furcă. Totuşi, cred în continuare că a fost cea mai bună lecţie de viaţă – forţată de împrejurări am învăţat să înţeleg că trebuie să am răbdare, că trebuie să fiu mai flexibilă şi să nu mai cred că “mie nu mi se poate întâmpla niciodată”.

Pe de altă parte, am descoperit un alt tip de antrenament super-recomandat de medici pentru orice, de la slăbit, la tonifiere şi mărirea flexibilităţii ligamentelor, care este mai distractiv decât alergatul pe bandă sau fitness-ul şi care are şi funcţie de echilibrare a sistemului nervos – el este antrenamentul în piscină. 

Piscina, cel mai bun antrenor 

Întotdeauna mi-a plăcut apa, dar parcă sala mi se părea că dă rezultate mai rapide şi mai bune dar, ei bine, m-am înşelat. În doar o lună, cu ajutorul unor exerciţii uşoare şi a câtorva lungimi de bazin, piciorul şi-a recăpătat mare parte din flexibilitatea şi puterea pierdute, iar abdomenul începe din nou să arate cum a fost odată….

Apa este de 748 de ori mai densă decât aerul, de aceea exerciţiile făcute în bazin sunt la fel sau poate mai eficiente decât cele în sală – este ca şi cum ai avea un imens aparat de forţă cu care poţi lucra în fel şi chip, te poţi distra în acelaşi timp şi ai scăpat de limitările aparatelor de fitness sau de “ordinele” antrenoarei de aerobic. 

Şi cum se apropie sezonul estival, perioadă binecuvântată, cu “dezlegare” la dulciuri, bere şi mâncăruri îngrăşătoare, m-am gândit să-ţi spun cum poţi folosi piscina hotelului pentru a fi sigură că nu vei pune nici un kilogram în plus. Iată câteva exerciţii simple pe care le poţi face oricând, dimineaţa sau chiar de mai multe ori pe zi. 

Aleargă

Pe malul mării sau în bazin, în zona cu adâncime mai mică, poţi alerga în voie – faptul că alergi în apă este ca şi cum ai avea greutăţi mari la glezne – propriu-zis, lichidul opune forţă, aşa că trebuie ”să tragi” mai tare, deci şi tonifierea va fi mai rapidă. 

Începe cu 20 de ture de bazin sau măcar 10 sau 15 minute de alergare uşoară. 

Pentru picioare şi fund

Lipeşte spatele de peretele piscinei, acolo unde apa este mai mare, ţine-te de margine şi  scufundă-te până la piept. Îndoaie genunchii şi adu picioarele la piept, apoi loveşte cât de puternic poţi în faţă – repetă de 50 de ori. Pentru un plus de tonifiere, încordează fundul când loveşti. 

Abdomen şi braţe

Stai în picioare, acolo unde apa ajunge până la piept, şi scufundă un prosop mediu, prinde-l de capete cu ambele mâini şi descrie opt-uri sub apă fără pauză. Fă 50 de repetări şi nu uita să menţii abdomenul încordat de-a lungul exerciţiilor. 

Tonifiere totală şi relaxare

Înoată măcar 10 lungimi de bazin pe zi în ce stil doreşti sau, dacă vrei să lucrezi anumite grupe musculare, foloseşte o planşă de spumă poliuretanică sau de plastic (ideea e să plutească), ţine-te cu mâinile de ea pentru a tonifia doar abdomen, picioare şi fund, sau să o aşezi între picioare pentru a lucra doar braţele.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *