Silueta perfectă în 7 pași simpli

By  | 

Fă un test simplu și sună câteva cunoștințe pentru a le întreba dacă se află într-o cură de slăbire. Vei constata că cel puțin trei din cinci persoane întrebate urmează un regim alimentar sau se gândesc să înceapă o cură pentru a ajunge la silueta multa dorită.

Medicii naturopați vin însă în ajutor în această perioadă, în care te simți asaltată de multitudinea de diete alimentare existente, fără a ști însă care este cea mai eficientă, dar și cea mai sănătoasă pentru tine.

Vara organismul nostru este afectat de căldură, este deshidratat și slăbit, motive în plus pentru a nu-l supune unui nou chin prin urmarea unor diete drastice”, a explicat dr. Cristina Bogdan, reprezentant medical al Arkopharma și medic naturopat în cadrul clinicii Naturopathya Med din Capitală.

Potrivit acesteia, câteva schimbări de alimentație și de obiceiuri de nutriție te pot ajuta să slăbești 2-3 kg într-o perioadă scurtă și să-ți îmbunătățești silueta. Nu este vorba despre o schimbare drastică de alimentație, ci doar despre renunțarea la obiceiuri dăunătoare și adoptarea unora mai sănătoase.

1. Renunță la chirurgia estetică în favoarea produselor naturiste

Pentru a fi frumoasă nu trebuie neapărat să recurgi la bisturiu, la diete bazate exclusiv pe fibre sau la înfometare. Există o mare varietate de plante care s-au dovedit a fi extrem de eficiente în combaterea celulitei, a excesului de lichide din organism și a senzației de foame.

Rezultatele nu vor apărea de pe o zi pe alta, însă folosind produsele naturiste poți fi sigură că nu vei pune la loc dublul kilogramelor pierdute și nu îți va fi afectată sănătatea.

2. Băuturile carbogazoase dulci, un mare „NU” pentru silueta ta

cola

Zahărul din aceste băuturi poate fi un motiv de îngrijorare, mai ales atunci când le consumi zilnic sau de 4-5 ori pe săptămână. Renunță la ele cât mai repede cu putință și înlocuiește-le cu sucuri naturale sau apă plata.

„Pentru a evita retenția de lichide, frecvent întâlnită în special vara, poți apela la extractul de ceai verde. Ceaiul verde acționează ca diuretic și detoxifiant, ajutând la eliminarea rapidă a excesului de lichide din organism”, a explicat dr. Cristina Bogdan.

3. Consumă pâine neagră sau integrală

Ai nevoie de fibrele din pâine, pentru o digestie eficientă, şi de complexul de B-uri care reglează activitatea cerebrală şi-ţi menţine o stare de bine. Din păcate, pâinea albă se obține din boabe de grâu dublu rafinate, ceea ce face ca valoarea sa nutrițională să scadă. Pâinea neagră sau cea integrală este benefică pentru organism numai în cantități moderate, fibrele ajută la digestie, scad nivelul colesterolului și asigură o alimentație echilibrată.

Senzația de foame este principalul dușman al curei de slăbire. Oricât de rigizi am fi în ceea ce privește alimentația în timpul zilei, seara senzația de foame ne face să vizităm tot mai des frigiderul. În această situație este indicat să apelăm la suplimentele naturale pe bază de alge marine. Algele marine înlătură senzația de foame și ajută la diminuarea țesutului adipos”, potrivit dr. Cristina Bogdan.

4. Liber la legume şi fructe

Dacă la carne şi mai ales la carbohidraţi simpli, precum preparatele din făină albă sau cele care presupun baie de ulei rafinat, nutriţioniştii strâmbă din nas şi ne îndeamnă să le consumăm cât mai puţin, în ceea ce priveşte legumele şi fructele ai liber.

Poţi mânca câte fructe şi legume doreşti, cu câteva excepţii însă: bananele (îngraşă dacă le serveşti în exces zilnic), cartofii (sunt carbohidraţi nocivi şi fără nici un aport nutritiv), perele şi strugurii (au o concentraţie mare de zaharoză, deci îngraşă şi sunt contraindicaţi diabeticilor).

Astfel, o dietă echilibrată şi sănătoasă ar trebui să fie compusă în proporţie de 60% din legume şi fructe.

5. Adaugă gust, nu calorii

condimente

Nu încă o lingură de ulei sau încă puţină carne vor aduce un plus de gust preparatului tău, ci o linguriţă de oregano, busuioc sau legume deshidratate. Joacă-te cu o grămadă de condimente şi sosuri ca miso, pasta tradiţională japoneză, care poate fi folosită pentru sosuri sau supe, muştarul cu boabe, perfect atât pentru un dressing de salată, cât şi pentru a acompania preparate din carne sau soia, sau tahini, pasta de susan, care dă un gust delicios unei omlete, salate sau oricărei paste din legume (linte, rădăcinoase, fasole, etc.).

6. Renunță la prăjeli

Termeni precum „tempura”, „crocant” sau „acoperit de” înseamnă de cele mai multe ori că acel preparat a fost prăjit în baie de ulei. De altfel, rulourile picante (atât cele vegetariene, cât și cele cu carne) pe care le găsești la supermarket conțin de cele mai multe ori maioneză, ceea ce înseamnă că au un plus de cel puțin 500 calorii. În locul acestor gustări hiper-îngrășătoare, alege unele care conțin doar pește sau legume, preferabil crude sau doar fierte.

7. Mănâncă de trei ori pe zi

Dacă vrei ca rezultatele să fie vizibile, atunci trebuie să iei trei mese principale pe zi și două gustări. Mănâncă mai puțin la mesele principale și ia o gustare de fructe sau un iaurt proaspăt între mese. De asemenea, pentru a potența efectele regimului alimentar sănătos, poți apela și la extractul din frunze de cactus Nopal, recunoscut pentru beneficiile sale în curele de slăbire.

 

În goana după silueta perfectă, ne punem de multe ori în pericol sănătatea alegând cele mai draconice şi nocive diete. Mergi pe mâna unui regim echilibrat, care nu presupune înfometare sau cine ştie ce meniuri trăsnite. Urmează aceste sfaturi profesioniste pentru a avea silueta suplă și pentru a fi mai sănătoasă.

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *