Și dacă ai putea avea sâni mai mici?

Ei bine, da, există și femei care ar da orice să „piardă” o cupă sau două la sutien, iar o dietă nu oferă întotdeauna rezultatele dorite, ba dimpotrivă. Și nu toate suntem dispuse să trecem printr-o operație estetică. Avem altă variantă?

Se pare că există chiar mai multe soluții, și n-ar strica să le iei în calcul înainte de a decide că doar o intervenție chirurgicală te mai poate ajuta. Sigur, există cazuri în care aceasta este singura soluție: când sânii sunt atât de mari încât provoacă disconfort fizic — dureri de spate și gât, atât în timpul purtării sutienului cât și după, sau chiar psihic.



Sânii sunt compuși atât din țesut adipos, cât și glandular. Primul este țesutul gras care umple și dă forma sânului, și care se modifică odată cu oscilațiile de greutate, în timp ce țesutul glandular — sau țesutul mamar — este responsabil pentru producerea laptelui matern după naștere.

Modificările hormonale din organism pot determina deopotrivă extinderea acestor țesuturi și modificarea dimensiunii sânilor în timp. Există și alți factori care pot determina creșterea în volum a sânilor, precum obezitatea, anumite tratamente medicamentoase, dar și factori de ordin genetic.

#1 Hrana reductoare

Dacă vrei un număr mai mic la sutien, poți să-l… mănânci. Nu sutienul, ci un regim alimentar care să determine reducerea circumferinței bustului. În principiu, ceea ce consumi influențează cantitatea de grăsime pe care corpul tău o deține, iar aceasta poate contribui la dimensiunea sânilor. Prin urmare, mâncând mai multe calorii decât arzi, te acumulezi grăsime și sânii cresc odată cu restul corpului.

Să slăbesc? Știam și eu asta, dar pe măsură ce kilogramele se topesc, iar țesutul adipos din sâni se micșorează, forma sânului se modifică altfel decât ne-am dori: în loc să se diminueze uniform, rotund, sânul se alungește și pierde lupta cu gravitația.

Este unul dintre motivele pentru care nu sunt recomandate dietele drastice; pierderea lentă în greutate chiar poate preveni acest neajuns, mai ales dacă meniul tău conține alimente care susțin elasticitatea pielii: pește gras, avocado, oleaginoase, fructe și legume viu colorate, etc.

#2 Remediile tradiționale

Cu hormonii nu te poți juca, dar nu e interzis să faci totul pentru a menține echilibrul hormonal, folosind, de exemplu, semințe de in, bogate în acizi grași omega-3 care au efect, printre altele, și în reglarea hormonilor, mai precis al nivelului de estrogen care poate determina scăderea dimensiunii sânilor.

Cât despre intervenția din exterior, alta decât cea dureroasă, susținerea continuă a tonusului pielii previne lăsarea sânilor după slăbire, naștere sau din cauza trecerii timpului (ca toate țesuturile din corpul tău, acestea sunt alcătuite din colagen și elastină, care se descompun pe măsură ce avansezi în vârstă).

Fie că folosești remedii casnice (masca cu albuș) sau produse pentru îngrijire corporală dedicate sânilor, fiecare aplicare contează, încetinind lăsarea sânilor.

Panaceul ideal

Pentru tot ce nu se rezolvă prin alimentație și îngrijire, însă, există sportul. Exercițiile fizice regulate pot ajuta la pierderea grăsimii sânilor în paralel cu întărirea mușchilor de sub aceștia, reducându-le dimensiunea.

De fapt, e singura modalitate de a slăbi „frumos”, și nu doar în zona sânilor. Totul e să introduci în programul tău câteva exerciții care să vizeze exact zona respectivă: antrenamente de forță — flotările, de exemplu, pot tonifia pieptul și pot schimba aspectul sânilor.

Dar atenție, antrenamentul de forță și exercițiile specifice practicate izolat nu vor reduce dimensiunea sânilor. Fără cardio sau un antrenament complet, unele exerciții pot face sânii chiar să pară mai mari.

Q&A

Q: Purtarea sutienului poate preveni lăsarea sânilor?
A: Deși e important să porți un sutien de calitate (pentru a-ți asigura confortul și un aspect ferm), acesta nu poate face nimic în sensul prevenirii lăsării sânilor. De fapt, un cercetător francez arăta recent faptul că purtarea unui sutien chiar încurajează ptoza (termen științific pentru lăsarea sânilor) prin slăbirea țesutului de susținere propriu sânului. Singura excepție: bustiera pentru sport, esențială dacă practici alergarea sau alte exerciții aerobice care determină bustul să sară în sus și în jos.

★Sutien Sport Nike★ 259 lei

★Clarins Lait Buste Fermete★ 210 lei

★Teaology White tea Miracle Breast Mask★ 43 lei

Foto: Nick Onken, PR.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.