Sfaturi sanatoase de la un expert in nutritie

By  | 

Prof. Dr. Julián Álvarez García este specializat pe medicină sportivă şi psihologie sportivă, face parte din Comitetul Consultativ în Nutriţie al Herbalife şi, în ultimii 20 de ani, a consiliat echipe sportive profesioniste pentru Olimpiadă în discipline precum triatlon, ciclism montan, fotbal, baschet, haltere. În discuţiile cu pacienţii săi – sportivi sau oameni obişnuiţi -, García se referă la grăsime cu termenul… „extratereştrii”, şi deşi pe moment simţi cum te umflă rîsul, medicul păstrează conversaţia foarte serioasă.

L-am întrebat punctual care sunt primele şase sfaturi pro şi contra atunci când vine vorba de o viaţă sănătoasă 100%. Tabelul de mai jos îţi arată concret răspunsurile.

DO                                                                           

1. Consumă proteine la absolut toate mesele. Include în alimentaţie ton, şalău, macrou, fasole boabe, ciuperci, orez brun, iaurt, măsline etc

2. Bea foarte multă apă. Prof. dr. García insistă să consumi cel puţin trei litri de apă pe zi în sezonul iernal şi încă unul în plus în lunile călduroase.

3. Mănâncă multe alimente bogate în Omega 3. Aceşti acizi graşi ajută organismul să se lupte cu problemele cardiovasculare, îmbunătăţesc funcţia cognitivă, au rol antiinflamator, ajută la cicatrizare, conferă elasticitate vaselor de sînge şi reglează tensiunea arterială. Alege carne de somon, seminţe, nuci, soia verde, fasole.

4. Începe ziua cu sport. García recomandă să faci o oră de exerciţii (30’ cardio şi 30’ stretching şi yoga) înainte de micul dejun.

5. Apelează la suplimente nutritive.  Acestea au rolul de a asigura organismului substanţele de care acesta are nevoie, dar pe care nu le primeşte din hrană. Orientează-te în primul rând către complexele mineralo-vitaminice care conţin magneziu şi calciu.

6. Consultă un medic avizat. Dacă ai gânduri să devii vegan sau raw-vegan, programează-te la un nutriţionist pentru a-ţi alege dieta potrivită organismului tău.

 DON’T

1. Evită cât poţi de mult carnea. Asta nu înseamnă să devii vegan, însă consumă doar o dată pe săptămînă carne de curcan, de porc sau de vită.

2. Mănâncă doar cu moderaţie ciocolată (musai neagră), pâine (doar integrală) şi carne (numai slabă) – aceste trei produse alimentare sunt cele mai nocive sănătăţii.

3. Nu te chinui să bei apă doar înainte de masă (deşi acest obicei într-adevăr are potenţialul de a te ajuta să pierzi kilograme) sau doar după masă. Ideea că apa băută în timpul mesei afectează digestia e un mit. Apa se consumă oricând, în minimum trei litri pe zi.

4. Nu uita să mănânci după ce faci sport. Optează pentru somon, ton, avocado, cartofi dulci, mix de legume, humus, spanac.

5. Nu lăsa să treacă mai mult de trei ore maximum fără măcar un snack. Sunt recomandate trei mese pe zi şi câte o gustare (mere, morcovi, avocado, iaurt grecesc degresat, fructe oleaginoase etc) între fiecare dintre ele. 

6. Nu consuma anumite alimente doar pentru că ştii că trebuie şi nu aborda un anumit sport doar pentru că aşa îţi sugerează prietenii. Sfatul specialistului este să te întrebi cine eşti, ce vrei, să-ţi respecţi viaţa şi abia apoi să iei decizii cu privire la stilul de viaţă pe care vrei să îl ai.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *