Semnele pe care ti le transmite corpul tau cand e stresat

By  | 

Ochi

  • Simptome: Oboseala continua, insomnie. Faptul ca faci prea multe de-a lungul zilei iti lasa, inevitabil, putin timp pentru tine, de aceea iti este greu sa faci o pauza ca sa te odihnesti.
  • Solutie: Invata sa spui nu! "De multe ori ne gandim ca oamenii s-ar supara daca nu suntem de acord cu ceea ce vor", spune dr. Murphy. "E ok sa spui nu, si multi vor aprecia faptul ca esti sincera privind limitele tale".

Dinti

  • Simptome: Dinti inclestati, durere maxilara, dinti numai buni de dus la dentist. Stresul intrerupe ciclul natural al somnului, de aceea inconstient ai tendinta de a-ti inclesta dintii pe timpul noptii.
  • Solutie: Daca ai gingiile inflamate, ai dureri de dinti sau te trezesti ca inclestezi dintii deodata, trebuie sa vorbesti cu un dentist despre asta.

Citeste si: 5 obiceiuri proaste pentru dinti

Piept

  • Simptome: Disconfort, palpitatii. Doctorii Howard si Murphhy atentioneaza asupra faptului ca stresul determina eliberarea hormonilor in sange, afectand astfel sistemul nervos, cauzand palpitatii si senzatia ca inima iti iese din piept.
  • Solutie: Respira adanc pe nas si trage aerul pana-n stomac, tine-ti respiratia cateva secunde, apoi scoate aerul pe gura.

Stomac

  • Simptome: Pierzi sau pui kilograme. Persoanele stresate au tendinta de a se refugia in mancare sau, din contra, de a nu mai manca nimic.
  • Solutie: Planifica-ti mesele in asa fel incat sa-ti fie usor sa mananci sanatos. De asemenea, fa sport pentru a-ti ajuta organismul sa lupte cu stresul. Exercitiul fizic arde "chimicalele" produse de stres (adrenalina, de exemplu).

Citeste si: 4 lucruri pe care nu trebuie sa le mai tolerezi

 Alte semne ca esti stresata:

  • te simti coplesita si epuizata de toate activitatile zilnice;
  • iti petreci timpul incercand sa multumesti pe toata lumea si nu poti spune nu;
  • observi ca reactionezi exagerat la incidente minore si ca sari cu gura pe colegi si prieteni fara motiv;
  • ai vise ori cosmaruri care par foarte reale, palpabile;
  • uiti de la mana pana la gura, cu toate ca nu-ti sta in caracter sa fii atat de uituca;
  • nu te poti concentra;
  • libidoul tau e in cadere libera.

Citeste si: 8 intrebari frecvente despre libido

Stresul face parte din viata noastra si, oricat de mult am incerca sa-l tinem departe, el apare atunci cand percepem o amenintare, explica medicul Cate Howell si doctorul Michele Murphy, autoarele cartii "A guide to letting go stress and anxiety".

"Organismul si mintea noastra sunt programate sa raspunda la pericol producand schimbari in sistemul nervos si cel hormonal, cunoscute sub denumirea de «raspunsuri lupta sau fugi»", sustin specialistii.

Alte cauze ale stresului sunt problemele de la munca, cele financiare sau care tin de relatie. Si, in timp ce putin stres nu strica nimanui, prea mult poate avea un impact negativ asupra corpului nostru si poate duce la o stare anxioasa permanenta.

Citeste si: 8 metode simple anti-stres

Din fericire, exista multe metode pentru a combate aceste efecte – trebuie doar sa stii cum.

Maini sau picioare

  • Simptome: furnicaturi sau amorteala in degete. Cand esti stresata, neuronii devin agitati – asa apare amorteala sau furnicaturile in degete. E posibil sa ai tendinta de a inclesta mainile sau labele picioarelor cand esti stresata.
  •  Solutie: Incearca sa constientizezi momentul in care faci asta, opreste-te si trage aer in piept de cateva ori. Scutura sau flexeaza bratele si picioarele pentru a scapa de furnicaturi, dar daca amorteala persista, du-te la un medic.

Citeste si: 8 trucuri destepte pentru a trece peste o zi proasta

Cap

  • Simptome: Dureri de cap, memorie deficitara si lipsa de concentrare. Cand esti stresata, fluxul sanguin din zona capului poate creste si cu 400%. Daca nu te odihnesti si nu bei destula apa, pot aparea migrene sau imposibilitatea de a te concentra pe ceva.
  • Solutie: Traieste momentul, constientizeaza-l cu mult calm si nu-ti mai face atatea griji pentru ziua de maine.

Spate

  • Simptome: Durere de spate sau tensiune musculara. Tensiunea psihica permanenta poate duce la aparitia tensiunii musculare in zona spatelui si umerilor.
  • Solutie: Cauta un hobby sau o activitate relaxanta – yoga, meditatie, sport sau citit – si include-o in programul zilnic. Este vital sa faci ceva care sa-ti distraga atentia de la problemele stresante.

Citeste si: 3 exercitii de yoga pentru accelerarea metabolismului

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *