Semințe chia – remedii și beneficii

By  | 

Semințele de chia sunt un ingredient esențial pentru sănătatea organismului nostru. Sunt pline de vitamine și nutrienți , iar beneficiile lor sunt deosebit de importante pentru corp și creier.

Seminte de chia: Istorie și alte infomații generale

Semințele de Chia sunt originare din America de sud, fiind cultivate cu precădere în zonele zona sudice din Mexic și Guatemala. Reprezintă o sursă excelentă de vitamine, acizi grași esențiali, au colesterolul 0 și  sunt utilizate de sute de ani în alimentație dar și în tratarea anumitor afecțiuni.

Proprietățile semințelor de chia

Proprietățile semințelor de chia

Principalele proprietăți ale semințelor de chia pentru organism sunt:

  • toți carbohidrații deținuți sunt fibre;
  • sunt bogate în proteine;
  • sunt bogate în acizi grași Omega 3;
  • au de 5 ori mai mult calciu decât laptele;
  • reglează apetitul și ajută la potolirea poftelor dintre mese;
  • combat bolile de inimă și scad riscul apariției diabetului de tip2;
  • au proprietăți antiinflamatorii și sunt recomandate persoanelor care suferă de artrite;
  • semințele de chia conțin foarte mulți antioxidanți;

Câte calorii conțin semințe de chia?

O porție de 30 grame de semințe de chia conține (1, 2):
Fibre: 11 grame.
Proteine: 4 grame.
Grăsimi: 9 grame (din care 5 sunt Omega-3).
Calciu: 18% din DZR (Doza Zilnica Recomandata).
Mangan: 30% din DZR.
Magneziu: 30% din DZR.
Fosfor: 27% din DZR.

Mai conțin și cantități semnificative de Zinc, Vitamina B3 (Niacina), Potasiu, Vitamina B1 (Tiamina) si Vitamina B2.

Este impresionant, mai ales dacă luam în considerare ca vorbim despre 30 de grame care furnizează doar 137 de calorii și un singur gram de carbohidrați digerabili!


Care sunt beneficiile semințelor de chia?


– au rol protector;
– sursa naturală de energie;
– ajută la formarea masei musculare;
– ameliorează durerile articulare;
– au efect detoxifiant;
– îmbunătățesc anumiți indicatori din sânge, care pot scade riscul bolilor de inima și a diabetului de tip 2;
– ajuta la sănătatea oaselor;
– pot aduce îmbunatățiri majore diabeticilor de tip 2;
– pot îmbunătăți performantele fizice;

Cum putem utiliza semintele de chia?

  • Ceai de slăbit cu semințe de chia

– Cura de slăbire cu semințe de chia este foarte bună, deoarece semințele sunt bogate în fibre, fier, potasiu și antioxidanți. Ceaiul de slăbit cu semințe chia reduce senzația de foame și accelerează tranzitul intestinal.

  • Făina de chia

– Folosește făina din semințele de chia pentru aluatul prăjiturilor de casă. Astfel vei avea un produs gustos, hrănitor și plin de substanțe nutritive.

  • Ulei de chia

– Uleiul din semințe de chia previne apariția prematură a ridurilor și îmbunbunătățește elasticitatea pielii. Poate fi aplicat direct pe piele sau ca ingredient esențial pentru maștile de beauty homemade.

Cum se pot pregăti semințele de chia?

 Semințele de chia sunt o sursă important de calciu, fibre și omega3, de aceea reprezintă un aliment de bază în dieta noastră.

Acestea se pot consuma cu suc de fructe sau iaurt, dimineața, pentru un mic dejun delicious și hrănitor. De asemenea,pot fi ingredientul ideal pentru un smoothie cu banana sau pepene galben.

Rețete cu semințe chia

În ciuda dimensiunii lor, la contactul cu apa, semințele își dublează cantitatea, de aceea sunt deosebit de sățioase și se pot amesteca într-o varietate de rețete.

 

Budinca cu fructe de pădure și semințe de chia

Este un desert delicios, și totodată hrănitor, potrivit chiar și în dietele de slăbire. Budinca de semințe chia se prepară foarte ușor cu lapte, sirop și fructele preferate. Amestecă într-un bol semințele cu lapte și sirop, apoi pune compoziția la rece pentru cel puțin 2-3 ore. Adaugă apoi fructe de pădure proaspete de deasupra și desertul este gata!

 

Brioșe cu semințe de chia

 Sunt ușor de preparat și datorită semințelor de chia sunt si mai sănătoase decât brioșele casice.

Pentru aluat ai nevoie de făină integrală, praf de copt, sare, unt, două linguri de iaurt, zahăr și o lingură de semințe de chia. Separat se amestecă ingredientele lichide, apoi se adaugă cele uscate și se amestecă împreună până se obține o compoziție omogenă.

Aluatul se toarnă la cuptor în forme de brioșe și se lasă la copt 25-30 de minute.

Ce efecte negative pot avea semințele de chia?

Dacă sunt consumate în cantități foarte mari, semințele pot cauza inflamații, probleme gastrointestinale sau pot favoriza cancerul de prostată.

Semințe de chia – Contraindicații

În general, semințele de chia pot dăuna organismului doar dacă sunt consumate în exces.

Femeile gravide, bolnavii de diabet și persoanele care iau medicamente pentru hipertensiune, trebuie să ceară sfatul medicului înainte de a le consuma.

Foto: 123rf.com


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *