Secrete care au grija de sanatatea ta

By  | 

Am cernut cele mai noi și mai credibile studii științifice pentru a ne lămuri odată pentru totdeauna ce ne omoară și ce ne face mai puternice.

VIN

Verdict: Puțin e bine

Toate știm că dacă bei prea mult alcool riști “să-ți avariezi” rău de tot organismul, crescând dramatic șansele de a avea cancer mamar. Dar doctorul Karl Kruszelnicki, autor al 50 Shades of Grey Matter, ne spune că un pic de vin ne face chiar bine. “Puțin vin nu are cum să-ți dăuneze, dar dacă bei mai mult de jumătate de pahar pe zi, crește riscul de a avea mai târziu cancer mamar”, ne explică Kruszelnicki. Studiile au arătat că ȋn cantități reduse poate determina creșterea colesterolului bun ȋn sânge și fluidizarea sângelui pentru a regla funcționarea inimii – nici nu contează dacă alegi alb sau roșu. “Beneficiile vinului roșu sunt exagerate de oameni care vor să vândă vin roșu”, adaugă el.

5 obiceiuri alimentare care te mentin sanatoasa vara

SOIA

Verdict: Juriul se menține neutru

“Există un risc teoretic ca soia, care conține fitoestrogeni, să afecteze producția hormonală – să deregleze efectiv activitatea hormonilor”, explică doctorița Penny Adams, medic generalist și consultant pe probleme de sănătate pentru Cosmo Australia. “Dar nu există ȋncă nici o dovadă științifică. Efectiv, nu știm dacă soia poate duce la infertilitate sau cancer.” Ȋntre timp, Organizația Mondială a Sănătății ne asigură că o porție de soia pe zi (lapte de soia, preparate din soia sau dulciuri din lapte de soia) nu ne va dăuna.

Jocurile foamei

PÂINE INTEGRALĂ

Verdict: Dacă este chiar din făină integrală, da.

Nu toate pâinile integrale sunt la fel. Cea mai bună pâine integrală este cea făcută 100% din făină integrală și fără adaosuri de făină albă sau alte “minuni” ca potențiatori de arome sau coloranți. Din păcate, ȋn comerț te poți păcăli foarte ușor dacă nu ești obișnuită să citești eticheta. De altfel, cel mai probabil, ce cumperi nu este de fapt pâine cu adevărat integrală, ci pâine albă cu făină integrală – așa se explică faptul că te ȋngrași sau că digestia nu-ți este ȋmbunătățită de vreme ce mănânci (cică) cereale integrale. Astfel, ori ȋți faci pâine ȋn casă, ori devii un “detectiv al rafturilor” și vȋnezi pâinea 100% integrală perfect “curată” până o găsești.

LACTATE

Verdict: Bune pentru slăbit

Lactatele au fost mult timp țapul ispășitor pentru tot felul de probleme, de la luarea ȋn greutate până la formarea ȋn exces a mucusului. Adevărul ȋi va bucura pe amatorii de ȋnghețată și smoothie-uri – nimic nu este adevărat din ceea ce s-a spus. “Lactatele sunt sursa noastră de bază pentru calciu”, explică Natasha Murray, nutriționist australian. “Există multe studii recente care susțin că a introduce trei sau patru porții de lactate low-fat ȋn cadrul unui plan nutrițional echilibrat ajută la scăderea ȋn greutate și la creșterea masei musculare.”

WI-FI

Verdict: Nu este periculos

“Dacă stai lângă cel mai puternic router WI-FI ȋn timp ce funcționează la cea mai mare intensitate, vei primi energie prin unde radio de cam 2 W”, explică doctorul Annette Down, profesor de Fizică la Universitatea de Tehnologie din Sydney. “Ca să dau un exemplu, dacă stai lângă o lumânare, vei fi iradiată cu o energie ne-ionizată egală cu 50 W, iar dacă ieși afară, ȋn plin soare de vară, vei fi iradiată cu 500 W.”

Retete dulci cu capsune

SPRAY AUTOBRONZANT

Verdict: Ȋn doze mici

Cercetări recente au arătat că expunerea ȋn exces la ingredientul activ aflat ȋn spray-urile autobronzante, dihidroxiacetonă (DHA), poate determina modificări genetice și alterări ale AND-ului dacă este inhalat. Dacă folosești frecvent autobronzante, alege loțiunile, pentru că sunt cu mult mai sigure.


Comments

comments