Scapă de procrastinare în timp record urmând aceste sfaturi

By  | 

Te întrebi uneori cum reușesc colegii și prietenii tăi să fie atât de productivi? Pare că ziua altor persoane are mai mult de 24 de ore… sau a ta are mai puține? Totul ține de organizare și de gestionarea timpului, ceea ce implică și combaterea procrastinării. Dacă și tu te confrunți cu această problemă, iată ce ai de făcut.

Pasul 1. Setează obiective clare

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să identifici ce îți dorești să faci – dar asta trebuie să fie clar. De exemplu, nu „vreau să slăbesc”, ci „vreau să dau jos 5 kg în 4 săptămâni”; nu „vreau să scriu o carte”, ci „până la finalul anului, vreau să scriu o carte de 200 de pagini și să o trimit editurilor”.

Pasul 2. Împarte obiectivul principal în obiective mai mici

Scopul principal poate părea copleșitor, deci trebuie să îl spargi în mai multe obiective. Să revenim la exemplele de la punctul anterior: obiectivul „vreau să dau jos 5 kg în 4 săptămâni” poate fi spart în „vreau să mănânc mai sănătos” și „vreau să fac sport”. La rândul lor, acestea pot avea mini-pași, precum „voi mânca o salată în fiecare zi” sau „voi ieși la alergat o dată la două zile”.

Pasul 3. Organizează-ți în fiecare zi ziua următoare

Înainte de a pleca de la birou sau înainte de culcare, organizează-ți ziua următoare. Un bullet journal te poate ajuta foarte mult în acest sens!

Pasul 4. Setează deadline-uri

… și ține-te de ele! Acestea te vor ajuta să îți duci la capăt task-urile, indiferent dacă este vorba de carieră sau viața personală.

Pasul 5. Fă ce e mai greu dimineața

Începe-ți ziua cu task-ul cel mai important sau mai dificil. În acest fel, te vei simți mai liberă în restul zilei, pentru că deja ai scăpat de ce era mai greu.

Pasul 6. Scapă de lucrurile care îți distrag atenția

Când te apuci de ceva, concentrează-te doar pe acel lucru, indiferent despre ce e vorba. Pune telefonul pe silențios, închide pagina de Facebook, roagă-ți colegii de apartament să nu te deranjeze, în cazul în care lucrezi de acasă etc.

 

Citește și: Ce este tehnica Pomodoro și cum te ajută la job? 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *