Scapa de dependenta de mancare

By  | 

Acestea au demonstrat că în cazul dependenţei de mâncare sunt activate aceleaşi zone ale creierului ca şi în cazul dependenţei de jocuri de noroc sau de droguri. Aşadar, această situaţie trebuie luată în serios şi tratată înainte să suferi consecinţele extrem de neplăcute.

În cadrul unui studiu publicat în ”American Journal of Clinical Nutrition”, cercetătorii au hrănit 12 supraponderali cu milkshake-uri cu arome identice, dintre care câteva aveau indice glicemic mare iar celelalte mic. Peste câteva ore, cei care au consumat milkshake-urile cu un indice glicemic mare erau mai înfometaţi iar activitatea din zona responsabilă cu dependenţa din creier era mai ridicată. Aşadar, anumite alimente pot provoca dependenţă, care trebuie oprită.

Alimentele cu risc ridicat de dependenţă

Sunt cele bogate în sare, zahăr sau grăsimi. Ţine un regim alimentar diversificat, care să conţină toate grupele de alimente, pentru a introduce în organism toţi nutrienţii de care ai nevoie. În plus, poţi să obţii satisfacţie alimentară şi dintr-un fel de mâncare bine preparat -gourmet- nu doar din dulciuri, snaksuri sau alte junk food.

Trebuie să stabileşti în primul rând ce fel de relaţie ai cu mâncarea: dacă ”mănânci ca să trăieşti sau trăieşti ca să mănânci”, aşa cum spune această expresie populară. Este greu să recunoşti că ai o problemă cu alimentaţia sau să îţi dai seama că este vorba de o dependenţă. Cu toate astea, dacă ai probleme cu greutatea, prietenii şi familia încep să îşi facă griji în privinţa ta iar tu începi să mănânci pe ascuns, este clar ceva în neregulă.

Alte semne ale dependenţei de mancare:

– mănânci mai mult decât ţi-ai propus, chiar dacă nu îţi este foame;

– mănânci doar anumite alimente, despre care ştii că nu sunt deloc sănătoase şi care te fac să te simţi vinovată;

– devii agitată atunci când nu ai la îndemână anumite grupe de alimente şi nu ştii cum să faci să le obţii;

– preferi să stai acasăi să mănânci cât vrei şi ce vrei în loc să iei parte la activităţi sociale;

Cert este că nu poţi lupta singură cu dependenţa de mancare. Trebuie să apelezi la un psiholog şi un nutriţionist pentru a reuşi să revii la normal. Trebuie să lupţi pe două planuri: psihologic şi fizic, printr-o alimentaţie echilibrată şi multă determinare. Sportul este o terapie excelentă, care te poate ajuta să obţii atât echilibrul fizic cât şi pe cel alimentar.

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *