Sari mai sus, tot mai sus!

By  | 

Află mai multe despre Kangoo jumps, singurul sport care te va face să te duci la sală de plăcere. Nu este o glumă.

Imaginează-ţi cum ar fi antrenamentul perfect pentru tine, cel pe care l-ai face de plăcere săptămână de săptămână.  70% dintre femeile care nu se ţin de sport spun că elementul “distracţie” este cel mai important când vine vorba de mişcare şi că, ȋn lipsa acestuia, mersul la sală se transformă ȋntr-o corvoadă, se arată ȋntr-un studiu publicat ȋn Jornal for Sports and Nutrion. Ei, bine, există un sport care le are pe toate şi este favoritul celebrităţii cu cel mai “discutat” fund din lume, Kim Kardashian. Kangoo jumps este o formă de mişcare care ȋţi promite drumul cel mai scurt către un corp perfect tonifiat şi fără pic de grăsime… totul ȋn timp ce ţopăi râzând ca atunci când săreai coarda ȋn faţa blocului.

Cum sa rezisti la sala

“Călare” pe două ghete cu arcuri (care ȋţi protejează picioarele de accidentări şi te fac să lucrezi de zece ori mai mult decât la o oră obişnuită de aerobic) vei descoperi că acesta este sportul-minune pe care-l aşteptai. Din păcate, despre kangoo jumps se cunosc puţine şi se spun multe neadevăruri – cum ar fi că-ţi afectează ligamentele, de exemplu, când, de fapt, kangoo jumps este singura formă de cardio care poate fi practicată inclusiv de către cei care au probleme cu ligamentele sau cu spatele.

Pentru a vă ȋncuraja să vă cocoțați AZI pe ghetele de kangoo şi să ţopăiți către o viaţă mai sănătoasă şi un corp mai tonifiat, dar şi pentru a vă oferi informaţii corecte privind acest tip de antrenament, am apelat la Diana Ştirbu, instructor internaţional de kangoo jumps (www.dianastirbu.ro).

Care antrenament?! Este “kangoo party”!

Ȋnaintea unei ore obişnuite de aerobic, fetele stau plictisite pe podea, butonând mobilul sau sporovăind leneş cu celelalte “colege de suferinţă”. Înaintea unei sesiuni de kangoo jumps, însă,  lucrurile stau altfel: toate corporatistele serioase şi responsabile se transformă ȋn fetiţe care sar, râd şi se strâmbă ȋn oglinzile sălii, jucându-se se zor cu ghete colorate. De altfel, cele mai noi antrenamente intensive de kangoo se desfăşoară sub forma unor petreceri in toată regula, ȋn care se dansează şi se ard zeci de mii de calorii.

“Având ȋn vedere că se eliberează multe endorfine, starea de bine este prezentă de-a lungul ȋntregului antrenament”, spune Diana. Singurul lucru pe care trebuie să-l ai ȋn vedere este să nu te laşi descurajată de momentul ȋn care dai prima dată ochii cu ghetele – arată destul de “SF”, dar nu există nici un risc să cazi lată pe podea ȋn timpul antrenamentului.

Cum te motivezi sa mergi la sala dupa munca

Ghetele ca de ski ţin glezna fixă pentru a preveni accidentarea, talpa este cu mult mai lată decât aceea a piciorului, pentru a oferi o stabilitate maximă, iar arcurile te ajută să sari din ce ȋn ce mai sus, creând o explozie de endorfine care te fac să te simţi minunat și să uiți că eşti, de fapt, la o oră de cardio. De asemenea, cu kangoo-urile ȋn picioare nu te vei plictisi niciodată pentru că le poţi folosi pentru a intensifica şi a adăuga elementul “fun” oricărui antrenament clasic, de la jogging la zumba.

Ca să ştii la ce să te aştepţi, la sală, o oră de kangoo este un mix de sărituri, dans şi forţă. Exerciţiile de forță sunt cu mult mai solicitante pentru că fiecare gheată cântăreşte un kilogram şi jumătate – este ca şi cum ai lucra cu greutăţi care apasă pe talpă.

De ce kangoo este cel mai tare cardio?

Ȋn primul rând, fiindcă pe ghetele de kangoo jumps eşti în siguranță – nu vei avea accidentări de nici un fel, iar tehnologia anti-şoc, care protejează piciorul şi coloana de impactul cu pământul, este dintre cele mai avansate. “Modelul de gheată Kangoo Jumps XR3 este folosit ȋn sălile de sport. Nu sunt acceptate ȋn săli alte modele de ghete. Suportul pentru talpă protejează coloana ȋn momentul impactului cu solul, iar în timpul joggind-ului, sunt diminuate leziunile articulaţiilor gleznei, coloanei vertebrale şi genunchilor”, explică Diana.

De altfel, ghetele kangoo au fost inventate special pentru ca sportivii de performanţă să nu mai aibă probleme cu ligamentele, coloana sau tendoanele. Ele asigură o amortizare de 80% la impactul cu solul, protejându-te de orice probleme ar putea surveni ȋn urma unui antrenament intens precum săriturile.

La ce obiceiuri trebuie sa renunti atunci cand mergi la sala

Şi că tot veni vorba de sărituri, acesta este al doilea motiv pentru care kangoo jumps este cea mai tare formă de cardio: ”Săritul este cea mai eficientă şi convenabilă formă de exerciţiu, ȋntărind ȋntregul corp. Măreşte circulaţia, ȋntăreşte muşchii, ameliorează densitatea oaselor, ajută la eliminarea stresului, ȋmbunătăţeşte sistemul imunitar şi inversează simptomele ȋmbătrânirii”, spune antrenoarea.

Reguli de bună mișcare

– Alege o bustieră cu susţinere specială pentru sâni ca să nu ai dureri după ce sari o oră ȋntreagă.

– Ai nevoie de şosete lungi până la genunchi pentru ca gheata să nu te “roadă”.

– Aranjează şosetele din interiorul ghetei şi nu ajusta ghetele pentru a fi prea fixe pe picior – te vor incomoda ȋn timpul antrenamentului.

– Trebuie să auzi un clic pentru a fi sigură că ghetele sunt bine ȋnchise. Dacă te tot chinui să le ȋnchizi şi nu reuşeşti, ȋnseamnă că ȋncerci să le strângi prea mult.

– Ultima masă ar trebui să fie cu două ore ȋnainte de antremament, nimic nu “răscoleşte” mâncarea din stomac mai mult ca săriturile!

– Ia cu tine o sticlă de apă pentru hidratare (vei transpira foarte abundent).

– Poartă haine pentru sport, din materiale speciale, pentru că vei transpira mult, iar bumbacul odată ud ȋţi dă o senzaţie neplăcută pe piele, plus că poţi răci mai repede.

– Când pui pentru prima dată o pereche de kangoo-uri ȋn picioare, susţine-te de spătarul unui scaun sau de perete pentru câteva minute, până-ţi găseşti echilibrul.


Comments

comments