5 obiceiuri alimentare care iti sporesc sansele de a ramane insarcinata

By  | 

Nimic nu-ţi poate garanta că urmând o alimentaţie anume vei rămâne însărcinată, dar există obiceiuri alimentare care s-au dovedit a fi eficiente în creşterea ovulaţiei şi, deci, a şanselor de a deveni mămică mai repede!

Consumă carbohidraţi nerafinaţi

Pentru a-ţi spori şansele de a rămâne însărcinată, este important să renunţi la carbohidraţii răi (sau rafinaţi, precum pâine albă, paste făinoase, gogoşi, biscuiţi, chipsuri, prăjituri) şi să-ţi bazezi alimentaţia pe carbohidraţi buni, adică nerafinaţi (sau complecşi: cereale integrale, pâine integrală, orez brun, fulgi de ovăz, biscuiţi de ovăz, fasole, linte, legume, fructe, cartofi). Carbohidraţii rafinaţi sunt mai repede digeraţi şi absorbiţi în sânge sub formă de glucoză, ceea ce stimulează creşterea producţiei de testosteron şi, automat, încetinirea ovulaţiei.

Renunţă la grăsimile trans

Consumul acestor grăsimi complet nesănătoase s-a dovedit a contribui la apariţia bolilor de inimă, dar şi la creşterea riscului de infertilitate. Dacă din totalul de calorii consumate într-o zi, chiar şi doar 2% provin din grăsimi trans în loc de grăsimi mononesaturate, îţi creşti cu până la 73% riscul de a avea probleme cu ovulaţia!

Ia suplimente de acid folic şi alte vitamine B

Toate femeile aflate la vârsta fertilă ar trebui să ia suplimente de acid folic (numit şi folat sau vitamina B9), cu atât mai mult dacă îşi doresc să rămână gravide. E nevoie de mimin 400 miligrame de acid folic în plus faţă de doza zilnică recomandată (400 µg) pe care ţi-o iei din alimente precum spanac, mazăre, sfeclă, linte, gulii, ştevie, broccoli, grâu încolţit, cereale fortificate, banane, ouă, lapte sau suc de portocale. Acidul folic este esenţial în formarea celulelor, reducerea riscului de avort spontan şi prevenirea defectelor congenitale la bebeluşi.

Consumă mai mult fier

Conform studiilor de specialitate, femeile care iau constant suplimente de fier au cu 40% mai multe şanse de a rămâne însărcinate, comparativ cu femeile care nu au un aport suplimentar de fier. Consumă aşadar alimente precum spanac, broccoli, sfeclă, orez brun, germeni de grâu, fulgi de ovăz, tărâţe, seminţe de floarea soarelui şi de dovleac, lapte de soia, boabe de fasole, mazăre, năut, fistic şi legume cu frunze verzi. Atenţie însă: fierul din carnea roşie s-a dovedit a nu fi benefic pentru fertilitate! Ideal în perioada prenatală ar fi să iei o vitamină care conţine minim 400 micrograme de acid folic şi minim 40 miligrame de fier.

Redu consumul de cafea şi alcool

Specialiştii susţin că mai mult de cinci ceşti de cafea (echivalentul a 500 miligrame de cofeină) şi două băuturi alcoolice pe zi afectează fertilitatea unei femei, scăzând-o chiar şi cu 60%! Asta nu înseamnă să renunţi de tot la aceste băuturi, doar să le consumi moderat. 1-2 ceşti de cafea pe zi sau un pahar de vin consumat la prânz ori cină nu îţi vor influenţa în niciun fel şansele de a rămâne însărcinată.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *