Retete pentru o cina sanatoasa

By  | 

Dacă vrei să ai o alimentaţie sănătoasă, este important să iei şi cina în fiecare seară. Este greşit să credem că dacă sărim peste masa de seară o să slăbim mai uşor; pentru a avea greutatea dorită, trebuie doar să avem grijă la ce anume mâncăm şi să facem, bineinţeles, sport.

Trebuie să ţii cont de câteva lucruri legate de cină. În primul rând, aceasta trebuie să fie uşoară şi nu se ia mai târziu de ora 20:00. Încearcă să iei zilnic micul dejun şi prânzul, astfel încât masa de seară să fie mai mult o gustare, ceva uşor şi în cantitate mică.

Printre alimentele care sunt recomandate să fie consumate la cină se numără vegetalele (salata verde, salata iceberg, rucola, andive, roşii, castraveţi, ardei, leurdă, lobodă, patrunjel, spanal etc), pe care le poţi combina în diferite salate sănătoase, sau fructe proaspete (mere, portocale, grepfrut, struguri, mango, rodie etc).

De asemenea, este recomandat să consumi alimente ce conţin proteine cu valoare înaltă precum peştele, fructele de mare, carnea de curcan sau cea de pui, urdă sau telemea de capră. Cât despre grăsimi, alege ulei de măsline sau ulei de floarea soarelui presate la rece, avocado sau nuci şi seminţe crude.

Este important ca seara să evităm carnea prăjită în ulei, lăsând această modalitate de a o găti pentru prânz. Încearcă o variantă mai sănătoasă, cum ar fi să o prepari la cuptor, să o înăbuşi la foc mic sau să o înveleşti în folie alimentară şi să o pui pe grătar. De asemenea, nici legumele nu trebuie prăjite, ci consumate crude, coapte, la cuptor sau pe grătar.

Cât despre ce nu trebuie să mănânci seara, evită sosurile, maioneza, smântâna, pâinea, dulciurile, cartofii, alimentele picante şi cele semipreparate.

Acestea fiind spuse, ţi-am pregătit câteva reţete perfecte pentru cină.
 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *