Regulile de dieta ale oricarui nutritionist

By  | 

Avem tot felul de idei privind ce ar trebui să facem pentru a avea un corp sănătos şi fit şi primim noi şi noi informaţii, de multe ori contradictorii, zi de zi, fără oprire, aşa că sfârşim prin a ne ȋntreba ce este cu adevărat sănătos pentru noi.

am indexat cele câteva reguli de bază adoptate de orice nutriţionist (logice şi de bun simţ de altfel) care te vor ajuta să fii sănătoasă şi fericită. Iată-le:

Nu trebuie să ţii dietă
Ȋn general, dietele sunt draconice, ȋţi privează organismul de nutrienţi şi de aceea este mai slăbit, mai fragil şi mai predispus la a fi atacat de boli. De asemenea, ştii din proprie experienţă că regimurile nu te ajută prea mult pentru că pui toate kilogramele pierdute (şi câteva ȋn plus) cam la două săptămâni după ce ai terminat supliciul dietei. Efectul se numeşte yo-yo şi, da, este oribil.

Pentru a nu mai fi nevoită să suferi de pe urma efectului de yo-yo, jură-ţi că nu vei mai ţine dietă niciodată, ci că vei adopta un regim sănătos şi echilibrat de viaţă, cu o dietă bazată mai ales pe crudităţi, proteină slabă ca pui, curcan sau peşte şi cereale integrale, mişcare (de la alergat la plimbări şi urcat scări, toate acestea te ajută imens la a avea un corp tonifiat) şi odihnă (nu mă refer doar la somn, ci şi la ore de relaxare, citit, pauze de la muncă, etc.).

Nu trebuie să-ţi fie sete
Este cel mai eficient mod de “a-ţi faulta” organismul, lasă-l să se deshidrateze şi vei avea grave probleme de sănătate, care vor varia de la migrene crunte la infecţii, probleme cu circulaţia sangvină şi inima, tendinţă cruntă de ȋngrăşare, falsă poftă de mâncare, osteoporoză, afecţiuni ale rinichilor… Vrei să continui?

Sper că ai prins ideea: trebuie să bei zilnic minim 2 litri de apă, chiar mai mult dacă este vară sau dacă lucrezi ȋntr-un birou cu aer condiţionat dat la maxim – asta ȋnseamnă că mediul este foarte uscat.

Nu trebuie să-ţi fie foarte foame
Aminteşte-ţi ce faci când ȋţi este foarte foame? Dai iama ȋn cele mai nocive alimente, cele mai ȋngrăşătoare şi decadente, care te rontunjesc şi nici măcar nu-ţi satisfac cu adevărat foamea care revine ȋn scurt timp şi mai puternică, corpul cerându-ţi ȋncă o doză de junk food.

Nu mă ȋnţelege greşit, este foarte bine să nu mănânci tot timpul, când nu-ţi este foame, dar nu trebuie să exagerezi şi să te ȋnfometezi.

5 reguli de dietă neadevărate

Slabire sanatoasa: 5 reguli de aur

 


Comments

comments