Puiul de somn sporeste memoria si capacitatea de invatare

By  | 

În unele locuri, este un lucru obşnuit ca oamenii să tragă un pui de somn în timpul după-amiezii. De multe ori, din păcate, pur şi simplu nu avem timp pentru aşa ceva. Iar acest lucru este greşit!

Înainte să te simţi vinovată că te odihneşti puţin în timpul zilei, în loc să faci productiv, află că şi dormitul în timpul zilei este foarte bun pentru tine! Acest fenomen este complet natural în ritmul circadian (ciclul somn-veche).

Pe parcursul zilei, concentrarea şi vigilenţa noastră scade, chiar dacă dormim suficient pe timpul nopţii. Deşi acest lucru este un inconvenient minor în vremurile noaste, pentru strămoşii noştri putea fi o problemă de viaţă şi de moarte.

Fie că este vorba de vănătoarea pentru hrană sau pur şi simplu de terminarea unui proiect, un pui de somn poate creşte semnificativ nivelul concentrării tale şi „trezeşte” neuronii, chiar şi după numai 15-20 de minute.

Companii de renume precum Google sau Apple recunosc acest lucru! Din acest motiv, ei le permin angajaţilor câte un pui de somn în timpul zilei.

Un studiu recent al Universităţii din Colorado arată cum copiii care pierd un pui de somn după-amiaza sunt mai puţin bucuroşi, nu arată la fel de mult interes pentru diferite lucruri, devin anxioşi, iar abilităţile de rezolvare a problemelor nu mai sunt atât de bune. Acelaşi lucru poate fi observat şi la adulţi.

Cât trebuie să dureze puiul de somn?

Experţii spun că un somn de 10-20 de minute este cel mai bun pentru a „trezi” mintea şi a creşte nivelul de energie şi de vigilenţă. Pentru că nu durează mult, nu este atât de profund, deci îţi permite să te întorci imediat la task-urile tale.

Un pui de somn de 30 de minute poate duce la 30 de minute de ameţeală, pentru că te trezeşti în momentul în care corpul intră în fazele mai profunde ale somnului. Acest lucru se întâmplă şi dacă dormi o oră, însă 60 de minute de somn sunt bune pentru stimularea memoriei.

Cel mai lung pui de somn – în jur de 90 de minute – este recomandat persoanelor care nu reuşesc să doarmă suficient noaptea. Reprezintă un ciclu complet de somn şi îmbunătăţeşte memoria şi creativitatea.

Puiul de somn este bun pentru tine, atât din punct de vedere fizic, cât şi mental. Dar nu sacrifica orele de somn din timpul nopţii pentru după-amiaza! Puiul de somn trebuie să fie un bonus.

Dacă data viitoare când ai de terminat un proiect simţi că nu te mai poţi concentra, ştii ce ai de făcut! Lasă vinovăţia la o parte şi trage un pui de somn scurt.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *