Provocarea celor zece mii de pași

By  | 

Aplicațiile de fitness ne recomandă să facem zece mii de pași pe zi. 10.000 de pași înseamnă o distanță de aproximativ 7 km și reprezintă o provocare pentru majoritatea oamenilor, cu excepția câtorva grupuri profesionale.

O strategie implementată nu doar în scopuri de marketing, pentru a comercializa pedometre, ci dedicată și prevenirii și tratamentului bolilor cardiovasculare, cei zece mii de pași, pe zi, sunt un obiectiv pentru un stil de viață sănătos. Mersul pe jos este considerat, de asemenea, și un înlocuitor pentru antrenamentul într-o sală de fitness. Acest lucru se datorează faptului că activitatea este similară cu 30 de minute de efort fizic susținut. Cu toate acestea, 10.000 de pași, pe zi, este probabil un efort prea mare pentru cele mai multe dintre noi.

Încetul cu încetul

10.000 de pași înseamnă între 350 și 500 de calorii arse, zilnic, în funcție de persoană. Dar pentru a atinge obiectivul, e necesar să începi ușor, cu plimbări scurte, și să adaugi săptămânal, câte o mie de pași, până când vei atinge cei 10.000. De ce? Pentru că, dacă ai o muncă de birou și mergi la serviciu cu mașina, faci doar aproximativ 1.000 până la 3.000 de pași pe zi. Insuficient, pentru că, pentru a arde caloriile provenite de la o singură bucată de zahăr cubic, ai nevoie de 500 de pași.

Beneficii pentru articulații

Mersul pe jos ne protejează de afecțiuni cum ar fi diabetul, hipertensiunea arterială, depresia și chiar demența. În plus, mușchii și articulațiile sunt consolidate în mod eficient, rezistența – îmbunătățită, iar sistemul cardiovascular – stimulat. În plus, mersul pe jos crește starea de bine și scade riscul de a dezvolta Alzheimer sau osteoporoză, ajută la pierderea în greutate, reduce stresul, atenuează durerile, cum ar fi cele de spate, asigură un somn mai bun.

Echivalentul unei ore de alergare

Crezi că trebuie neapărat să transpiri pentru a rămâne în formă? Problema este că sportul nu e atât de ușor de integrat într-o zi de lucru, zi de zi, dacă vrei să ai timp și pentru familie sau prieteni. Pe de altă parte, sentimentul neplăcut, atunci când ai sărit vreun antrenament, poate crea stres, mai degrabă decât să-l reducă. Dar iată și vestea bună: mersul ușor poate înlocui sesiunile de antrenament, în funcție de distanță. O oră de ciclism lent echivalează cu aproximativ 7.500 de pași. O oră de jogging echivalează cu 12.500 de pași, dar asta depinde foarte mult de viteză.

Citește și: Lecție de fitness. Tot ceea ce ți-ar spune un instructor bun

Prea puțin exercițiu dăunează sănătății

Viața modernă ne aduce un plus de confort: mașina, autobuzul, trenul, liftul și scara rulantă ne fac viața mult mai ușoară. Pe de altă parte, acestea contribuie, de asemenea, la faptul că organismul nostru este din ce în ce mai puțin solicitat în fiecare zi. Tot mai multă inactivitate în viața de zi cu zi și lipsa de exercițiu sunt tot mai prezente în viața noastră. Iar lipsa de exercițiu poate avea consecințe profunde.

Fie că este vorba de oase, mușchi, tendoane sau articulații: toate acestea au nevoie de exercițiu regulat, pentru că, în caz contrar, apar probleme de sănătate.

Mișcare la îndemână

Ia în considerare câteva strategii pentru a ajunge să te miști suficient. Și nu uita: fiecare pas contează!

Mergi la serviciu pe jos dacă este posibil sau cu bicicleta. Un mic tur de dimineață te asigură că-ți începi ziua de lucru mult mai proaspătă, deoarece gura de oxigen este deosebit de importantă pentru creier.

Transformă casa scării într-un teren de antrenament și uită de lift. Distanțele mici pe care le acoperi se adună și ajungi la cei 10.000 de pași pe zi în cel mai scurt timp. Spatele și articulațiile îți vor mulțumi. Totuși, cele care suferă de probleme la genunchi n-ar trebui să exagereze cu urcatul scărilor, deoarece atunci când urci scări, întreaga greutate a corpului se sprijină pe rotulă. Prin urmare, nu ar trebui să urci mai mult de trei etaje.

Fie acasă, fie la serviciu, ridică-te atunci când vorbești la telefon. Merită, pentru că, potrivit unui studiu, vorbim la telefon cel puțin o jumătate de oră pe zi.

Întâlnirea cu prietenii, cine nu se bucură de ea? Cu toate acestea, ar fi mai sănătos și mai activ dacă ai povesti cu ei, în timpul unei plimbări.

Coboară o stație mai devreme dacă folosești transportul public. Iar dacă mergi cu mașina, parchează puțin mai departe de locul unde trebuie să ajungi.

Nu le trimite e-mailuri colegilor! Uneori, scriem rapid un e-mail sau sunăm, dacă există ceva de discutat. Cel mai bine, du-te la biroul colegului. Nu este doar mai personal, ci este, de asemenea, mai sănătos!

Ai grijă de gospodăria ta. Ai putea să faci curățenie în casă cu un pic mai mult entuziasm dacă știi că aspirarea covoarelor arde o mulțime de calorii, și anume 120 într-o jumătate de oră.

Citește și: Fitness: Cum îți alegi forma de mișcare potrivită

 

Text: Grigoriana Brujan

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *