Poți opri un atac de panică? Ce spun experții

By  | 

Atacurile de panică pot fi înfricoșătoare. Simptomele fizice pot include palpitații, sentimentul că nu poți respira, transpirații intense, tremurături și multe altele. Potrivit unui expert, există o modalitate de a-ți calma corpul, pentru a nu mai crede că te afli în pericol.

Am vorbit cu Jodi Aman, consilier intuitiv, care ne-a împărtășit sfatul său. Ea crede că putem contracara adrenalina apărută ca răspuns al atacului de panică într-un mod simplu. „Nu sta locului. Făcând ceva schimbi substanțele chimice din creder, care eliberează hormonii GABA – aceștia opresc adrenalina.”

Hormonul GABA este un neurotransmitator mai formal cunoscut sub numele de acid gama-aminobutiric. Acesta ajută la comunicarea dintre creier și sistemul nervos și reduce activitatea celulelor din sistemul nervos. De fapt, multe medicamente anti-anxietate declanșează eliberarea de mai mult GABA.

Un alt sfat pe care ni-l oferă Aman este să încercăm să avem o discuție cu noi înșine, la fel cum am face atunci când ne calmăm un prieten. Spune-ți lucruri de genul „Sunt în siguranță. Sentimentul acesta e provocat doar de hormoni. Sentimentul va dispărea dacă îmi amintesc că sunt în siguranță.”

Bineînțeles, acest lucru este posibil să nu funcționeze pentru oricine. Hiperventilația este un simptom comun al atacului de panică, iar anxietatea te face să respiri mai repede și într-un mod incorect. Pentru că hiperventilația te face să te simți de parcă nu ai suficient aer, ai tendința să respiri și mai repede, iar această combinație te va face să te simți și mai rău.

Atunci când simți că începi să hiperventilezi, fă aceste lucruri:

  1. inspiră pentru minim 5 secunde;
  2. ține aerul înauntru 2-3 secunde;
  3. expiră încet, timp de 7 secunde, printr-o gaură mică din buze (ca și cum ai fluiera);
  4. repetă până când simți că te-ai calmat

Tu ai vrut „truc” care te ajută să oprești atacurile de panică? Împărtășește-l cu noi!

 

Citește și: 8 semne că trebuie să mergi la terapie pentru anxietate 

Citește și: Cum să combați anxietatea 

Comments

comments

1 Comment

  1. Anais

    25 mai, 2018 at 13:39

    Multumesc pentru acest articol. Poate ca va salva vieti.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *