Poți fi vegană pe jumatate?

By  | 

Păi, ori ești, ori nu! Și totuși există o cale de mijloc: da, poți fi și vegana pe jumatate!

În ciuda obsesiei tale majore pentru quesadilla mexicană, aripioarele colonelului ori mai știu eu ce halucinații culinare mai ai în perioada de distanțare socială, te surprinzi de multe ori gândind că ți-ar prinde bine să devii vegană (adică să te abții de la lactate, ouă, carne și orice alte produse de origine animală), de dragul sănătății tale și din respect pentru mediul înconjurător. Dar asta nu înseamnă că de-acum o să faci foamea  și că o să te prelingi subnutrită pe canapea. În schimb, poți încerca o variantă la care apelează unele celebrități, precum Meghan Markle, adoptând o dietă plantivoră „part-time”. Vei vedea, sa fii „vegana pe jumatate” (sau „pegană”) nu e deloc complicat…

Incluzând ingrediente vegane în proporție de 80% în programul tău alimentar, așa cum a procedat fosta actriță, în timpul filmărilor pentru Suits, „te poți aștepta la efecte benefice pentru piele și un risc redus de boli de inimă”, arată Brigitte Zeitlin, proprietara unei clinici de nutriție din New York. Pentru a putea atinge cei 80%, încearcă, mai întâi, să consumi doar hrană vegană timp de cinci zile de săptămână sau la două dintre mesele de peste zi și o gustare. Sau, măcar ține cont de sfaturile de mai jos cât de des poți:

Începe cu cereale… Dacă obișnuiești să le consumi dimineața, nu-ți va fi greu deloc. Pune de cu seară, într-un recipient, o jumătate de cană de lapte de migdale și aceeași cantitate de fulgi de ovăz, apoi pune-le la frigider. Dimineață, adaugă fructe, scorțișoară, și semințe de cânepă.

Prepară gustări

Pentru a-ți satisface rapid foamea sau pofta de „ceva, orice!”, mai ales când ești nevoită să stai în casă, ar fi bine să ai la îndemână ingrediente bogate în proteine precum fasolea neagră (iese un hummus genial), avocado (pentru guacamole) măsline (din care să faci pastă) etc. „Consumă-le cu chips-uri de totrilla, felii de ardei sau sticks de morcov”, spune Chloe Coscarelli, fondatoarea uni lanț de restaurante vegane, By Chloe.

Lasă salata

Treci la următorul nivel preparându-ți un prânz delicios cu taco, inspirat de Dana Murell, creator de rețete la Green Chef. În loc să folosești carne ca bază, umple lipiile cu conopidă sau ciuperci sotate cu ceapă, usturoi și condimente din belșug. Adaugă fasole, avocado și brânză vegană și nici nu vei remarca lipsa cărnii.

Păcălește cina

Pentru a ieși repede din bucătărie, dar și pentru a atinge silueta dorită cât mai repede, Coscarelii ne sfătuiește să curățăm un cartof dulce și să-l coacem la microunde pentru câteva minute, până se înmoaie. Consumă-l alături de broccoli la abur și parmezan de caju (vezi alături).

Savurează un desert

Pentru o versiune mai sănătoasă a deliciosului unt de arahide din comerț, plin de zahăr și de grăsimi nesănătoase, alege să combini în blender o mână de arahide coapte fără sare, câteva curmale și ciocolată neagră. Ciudat? Absolut. Delicios? Exact…

vegana pe jumatate

Foto: Vegan Liftz / Unsplash

Trucuri pentru zero efort

Aceste „scurtături” vegane dau savoare și valoare nutritivă mâncărurilor tale

  • Semințe de cânepă. Sunt pline de proteine și grăsimi sănătoase. Împrăștie-le pe aproape orice mănânci. De la salate și până la smoothie-uri.
  • Parmezan de caju. Acest amestec între caju și drojdie nutritivă inactivă imită perfect gustul râvnitei brânze pentru topping.
  • Deli-mix. Când vrei să prepari o gustare între două episoade din serial, fă-ți propriul amestec vegan cu ciocolată neagră, semințe, nici, alune, fructe uscate, etc.
  • Legume la gheață. Sunt la fel de sănătoase precum cele proaspete și rezistă până la opt-zece luni, în vreme ce produsele proaspete ajung să se strice și să fie aruncate. Le poți prepara rapid la tigaie sau folosi în salate, supe sau smoothie-uri.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *