Ponturi pentru primul tau maraton

By  | 

Îi admiri pe cei care aleargă în competiţii şi îţi doreşti să ajungi la acelaşi nivel de pregătire ca al lor ? Antrenează-te cu perseverenţă şi ţine cont de următoarele ponturi pentru primul tău maraton.

Fa-ti un plan

Aplicaţiile pe telefon sunt cele mai utile în epoca noastră de acum, când tehnologia ne ajută să fim conectaţi în timp real la orice este nou şi de interes. Runtastic, RunKeeper, Garmin Fit, MapMyRun sunt doar câteva dintre aplicaţiile disponibile pentru platformele Android şi iOS şi care te pot ajuta să îţi faci un program stabil pentru a te antrena ca la carte pentru primul tău maraton. Încearcă-le !

Mergi la sala

E bine să ai un instructor care să îţi asiste, măcar la început, exerciţiile fizice la sală. Este foarte important să le faci corect, dar mai ales să îţi antrenezi, alternativ, toţi muşchii corpului cu mult timp înainte să participi la maraton efectiv. Desigur, înaintea fiecărui antrenament pentru maraton, ai nevoie să îţi încălzeşti bine muşchii, pentru a nu te trezi ulterior cu rupturi de ligamente sau alte genuri de răni.

Relaxeaza-te cu yoga

Această practică minune te ajută să îţi decongestionezi muşchii şi să te destinzi mental, dacă o faci de două ori pe săptămână cel puţin. Yoga este incredibil de binefăcătoare atunci când cauţi să îţi linişteşti creierul sau să devii mai calmă. Există, desigur, şi aplicaţii în acest sens, dar acum s-au deschis studiouri de yoga în multe dintre oraşele din ţară. Caută dacă există unul în oraşul tău sau descarcă FitStar Yoga, aplicaţie disponibilă gratis pentru iOS.

Alearga in conditii dificile

Adică antrenează-te pentru maraton şi fără să asculţi muzică în căşti, ba chiar aleargă măcar o dată pe timp de ploaie. Asta pentru a te obişnui şi cu alte condiţii decât cele cu care eşti tu obişnuită, pentru a te putea plia pe orice situaţie, în caz că apare.

Nu face experimente

Mai ales în ziua competiţiei şi mai ales când vine vorba de mâncare. Nu ai vrea să te trezeşti în timpul maratonului că eşti balonată sau ai crampe abdominale ! Consultă-te cu antrenorul tău ce alimente sunt recomandate înaintea cursei sau documentează-te singură, ţinând cont şi de preferinţele tale. De asemenea, hidratează-te mai mult decât de obicei, pentru că în timpul efortului depus, organismul are nevoie de resurse în plus.

Echipeaza-te corespunzator

Oricât de recomandate sunt şosetele de bumbac în general, în cazul în care participi la un maraton e bine să le eviţi. Cumpără-ţi şosete speciale pentru alergat, pentru că cele din bumbac îţi pot cauza băşici atunci când îţi transpiră tălpile picioarelor. De asemenea, orientează-te să ai un costum de sport care nu ţine transpiraţia pe piele şi un trenci care te protejează de frig, dar nu te încinge.


Comments

comments