Ortorexia, dependenta de mancare sanatoasa

By  | 

Te intrebi cum poti ajunge anorexica? Numeroase staruri se mandresc cu un corp straveziu, reprezentand definitia "femeii snur": Victoria Beckham, Sarah Jessica Parker, Kate Moss, Angelina Jolie sau Keira Knightley.

Toate se lauda ba cu obiceiuri alimentare vegane, ba cu smoothie-uri-minune pe post de mancare sau cu diete de detoxifiere care n-au nicio legatura cu un regim sanatos, ci cu unul draconic, de infometare.

Ce trebuie sa mancam pana la urma, daca vrem sa fim sanatoase, dar nu "scandurele"? Raspunsul este o dieta echilibrata, care sa contina de toate, dar in cantitati moderate, servite la cele trei mese si trei gustari "distribuite" de-a lungul zilei.

Cum se manifesta ortorexia?

Printr-un comportament obsesiv-compulsiv. Refuzi sa te atingi de orice nu intra in categoria hrana sanatoasa, tai din portii pana aproape de limita inanitiei, citesti etichetele produselor de 5 ori, stii toate ingredientele nocive, nu cumperi nimic daca nu are eticheta bio

Propriu-zis, e bine sa citesti etichetele produselor inainte de a le pune in cos, e bine si sa cumperi de la plafar si magazinele specializate, dar nu e cazul sa faci o obsesie din asta.

O inghetata, un cartof prajit, un snitel sau un hamburger, servite mai rar, fac bine psihicului. Nu uita niciodata – creierul uman functioneaza pe sistemul de recompense Pavlov.

Inapoi la o viata echilibrata

Cea mai usoara modalitate pentru a reveni la un regim normal este sa dai prioritate alimentelor care-ti asigura o bunadispozitie constanta in timp ce elimina starile letargice sau obsesive determinate de ortorexie.

Acidul folic

In afara de faptul ca e vital pentru sanatatea unei femei, mai ales daca intentionezi sa ramai insarcinata in viitorul apropiat (diminueaza din riscurile de malformatie a fatului), acidul folic normalizeaza nivelul hormonilor secretati de creier, cei care, in cazul in care fluctueaza, duc la stari anxioase.

  • Alimente cu acid folic: broccoli, ciuperci, spanac, fasole, suc de portocale, banane.

Sugestii de retete sanatoase de pe eCuisine.ro:

Acizi grasi Omega 3

Datorita lor avem o piele stralucitoare, o capacitate intelectuala invidiata de colegii de birou, dar si o stare zen imperturbabila.

  • Alimente cu Omega 3: hering, somon, ton, pastrav, macrou.

Sugestii de retete sanatoase de pe eCuisine.ro:

Vitamina A

Numeroase studii efectuate pe subiecti umani au indicat faptul ca un nivel scazut de vitamina A duce la un comportament psihotic. Ca sa nu ajungi niciodata in impas, asigura-te ca nu trece zi fara sa consumi alimente care sa contina aceasta vitamina.

  • Alimente cu vitamina A: branza, carne, fructe de culoare deschisa, legume si oua.

Magneziu

In lipsa unei cantitati adecvate de magneziu, pot aparea dereglari psihice precum anxietatea si anorexia.

  • Alimente cu magneziu: fasole, nuci si legume.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *