„Nu pot dormi de stres!”

By  | 

Te regăsești în afirmația din titlu? Ca să te poţi lupta cu insomnia, înseamnă că trebuie să înveţi cum să reduci nivelul de stres pe timpul zilei şi încercând să te detaşezi de probleme pe timpul nopţii. 

Iată câteva sfaturi pe care le poți încerca pentru a scăpa de lipsa de somn!

  • Deconectează-te. Dacă eşti tot timpul legată de telefonul mobil, internet, mail, etc., anxietatea ta se va menţine la cote înalte, deoarece vei încerca tot timpul să anticipezi următoarea convorbire, mesaj sau text. „Oprind gadget-urile măcar pentru o oră sau două, vei da creierului tău răgaz să să liniştească”, explică Allen Elkin, PhD, director al Centrului de gestionare a stresului şi consiliere din New York, şi autor al lucrării Stress Management for Dummies.
  • Trage un pui de somn. Poate că sună anti-productiv, însă un somn de 30 de minute va contribui la scăderea nivelului de cortizol , deci te vei trezi mai puţin agitatată. Încearcă să adormi înainte de orele 14, perioadă în care e mult mai probabil să fii în „toiul” stării de stres.
  • Fă o listă cu misiunile îndeplinite. În locul uneia cu lucruri pe care le ai de făcut (=stres!), scrie tot ce ai înfăptuit până la sfârşitul zilei, chiar şi pe cele mai puţin importante. Văzînd lista scrisă îţi vei reaminti că viaţa ta nu e chiar atît de încurcată, că deţii încă controlul, ceea ce te va ajuta să te linişteşti.
  • Stabileşte un interval de „judecată”. După amiaza, ia-ţi 20 de minute în care să te gândeşti la tot ceea ce te nelinişteşte, te enervează sau își provoacă stres în prezent. „Grijile nu sunt la fel de grave în timpul zilei aşa cum sunt seara, deci s-ar putea să fi capabilă să gândeşti în perspectivă şi să vii cu un plan de bătaie”, spune Walsleben.
  • Cufundă-te în somn. Întinsă în pat, obsedată deja de momentul îndepărtat în care vei adormi, încearcă să-ţi calmezi sistemul nervos folosindu-te de următorul truc: Imaginează-ţi că muşchii picioarelor tale se relaxează ţi se cufundă în saltea. Imaginează-ţi acelaşi scenariu cu spatele, coapsele, cu fiecare părticică a corpului. În afară de un truc pentru relaxarea muşchilor, e o tactică numai bună de vizualizare pentru a calma totodată creierul.
  • Profită de faptul că eşti trează noaptea. În loc să te îngrijorezi fiindcă vei fi super-obosită mâine de dimineaţă, bucură-te de faptul că eşti trează la două noaptea. Poţi face ceva care-ţi face plăcere: poţi citi, de exemplu. Privind insomnia ca pe un lucru pozitiv, nu vei avea de ce să te stresezi şi, paradoxal, probabil că în curând abia dacă vei mai putea ţine ochii deschişi de somn.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *