Nopti albe si riscurile lor

By  | 

Iată de ce n-ar trebui să ai parte de prea multe nopti albe.

În ultima vreme, să fii obosit este chiar la modă – înseamnă că eşti implicată în nişte proiecte mult prea importante, ca să mai ai timp pentru o activitate atât de banală precum somnul.  Dar atunci când pierzi ore de somn în fiecare noapte, îţi supui organismul unui stres constant. Starea de slăbiciune care vine la pachet dispare ca prin minune dacă în weekend te trezeşti mai târziu decât de obicei. Vestea proastă: intri într-un cerc vicios. Seara ai mintea mult prea surescitată şi nu reuşeşti s-adormi, iar dimineaţa, când pleci la lucru, eşti atât de terminată, încât nu mai reuşeşti să dai randament.

5 alimente pentru hiper-energie

S-a demonstrat clar că lipsa somnului scade coordonarea mişcărilor şi timpul de reacţie; în plus, eşti mai uşor iritabilă decât în mod normal, ai dificultăţi de concentrare şi te simţi deprimată. Până şi viaţa amoroasă are de suferit. E greu să mai ai chef şi energie pentru sex când eşti extenuată. Astfel că libidoul tău scade dramatic. Cât despre neplăcerile estetice, nu doar cearcănele-ţi dau bătăi de cap, dar oboseala cronică este asociată şi cu obezitatea. Explicaţia: se modifică felul în care organismul metabolizează principiile alimentare. În plus, din cauza efortului de a sta trează, ai tendinţa să mănânci mai multe dulciuri.

Ia măsuri:

  • Vrei să ştii de câte ore de odihnă ai nevoie? Încearcă să te dispensezi de ceasul deşteptător timp de o săptămână. Sau încearcă să mergi la culcare cu câte 15-30 de minute mai devreme în fiecare seară, până ce te simţi în formă a doua zi când te trezeşti.
  • Programează-ţi somnul ca şi când ar trebui să te duci la un curs de yoga sau să ieşi cu prietenii – dacă ştii dinainte că o să petreci toată noaptea, vei compensa dormind după-amiaza. Pentru fiecare trei ore de somn pierdute, ai nevoie de una în plus ca să te refaci.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *