Mituri false despre uleiul de cocos

By  | 

Uleiul de cocos este unul dintre produsele minune pe care fiecare ar trebui să le dețină, însă există multe mituri false care circulă despre acesta.

Uleiul de cocos are multiple utilizări, după cum poți afla în acest articol. Poate fi folosit în frumusețe, ca remediu medicinal, dar și în bucătărie. Pentru că este atât de versatil și prețul său nu este exagerat de mare (mai ales dacă găsești la recipient mare), a devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani. Totuși, acest produs nu este magic, deși există anumite mituri false care circulă despre el.

Citește și: Uleiul de cocos- elixirul frumuseții 

Mituri false despre uleiul de cocos

Mitul #1: Uleiul de cocos te scapă de grăsimea de pe burtă

Câteva studii au făcut legătura între micșorarea taliei și utilizarea uleiului extra-virgin de cocos, în cazul persoanelor care suferă de boli de inimă sau diabet. Totuși, nu ne putem baza pe aceste studii pentru că participanții țineau o cură de slăbire dinainte de folosirea uleiului, iar cura a fost continuată.

Mitul #2: Uleiul de cocos accelerează metabolismul

Schimbarea ratei metabolice are loc mai ales atunci când masa musculară crește. Cu alte cuvinte, mai mulți mușchi = metabolism crescut. Există unele alimente care pot accelera metabolismul foarte puțin (precum cafeaua), însă uleiul de cocos nu se numără printre ele.

Citește și: Beneficiile uleiului de cocos în alimentație 

Mitul #3: Uleiul de cocos este anti-bacterian

Aproape jumătate din acizii grași găsiți în uleiul de cocos fac parte dintr-un tip de acizi numiți acizi laurici, care pot avea acest efect în cazul anumitor boli. Însă în acest moment nu se știe sigur dacă uleiul de cocos are proprietăți anti-bacteriene; mai multe cercetări trebuie făcute. Și, pentru că un consum mare de ulei de cocos te poate îngrășa, nu credem că merită riscul.

Mitul #4: Uleiul de cocos este bun pentru inimă

O linguriță de ulei de cocos conține mai mult de jumătate din cantitatea de grăsimi saturate recomandată pe zi. Alimentele bogate în grăsimi saturate au fost legate de creșterea colesterolului rău, dar anumite studii au legat uleiul de cocos la creșterea colesterolului bun. Însă asta nu e suficient pentru a spune că acest alimente este bun pentru inimă.

Mitul #5: Uleiul de cocos te face mai deșteaptă

Cine nu și-ar dori asta? Dar nu, nici acest mit nu este adevărat. Există posibilitatea ca uleiul de cocos să poată reduce riscul de progresie al bolii Alzheimer și poate scădea riscul apariției demenței, însă nu te va face mai deșteaptă.

Citește și: Produsul minune al lunii: uleiul de măsline 

Mitul #6: Uleiul de cocos e bun pentru diabetici

De fiecare dată când un diabetic consumă o sursă de proteine sau de grăsime, în combinație cu carbohidrați, rata cu care glucoza este absorbită în sânge este încetinită. Astfel, pentru că uleiul de cocos este în mare parte grăsime saturată, diabeticii pot observa o schimbare în bine, dar asta nu înseamnă că este un aliment minune. De fapt, o alimentație bogată în grăsimi saturate poate crește riscul diabetului.

Mitul #7: Uleiul de cocos este bogat în colesterol

Poți vedea produse pe eticheta cărora scrie „fără colesterol”, dar niciodată nu ar trebui să găsești colesterol în uleiuri bazate pe plante! Colesterolul este un hormon creat de corpurile animalelor, inclusiv ale oamenilor, motiv pentru care nu ar trebui să existe în alimentele vegetariene. Însă asta nu împiedică producătorii să pună „fără colesterol” pe etichetă, pentru a te convinge să cumperi produsul.

Uleiul de cocos poate fi delicios, dar îți recomandăm să îl folosești pentru gustul său, nu pentru beneficiile pe care ai auzit că le aduce sănătății. Sau, și mai bine, citește cât mai multe articole (serioase și adevărate) despre alimentele pe care le consumi și nu mai pleca urechea la mituri care pot fi, ca cele de mai sus, false.

 

 
*articol preluat din Good Housekeeping (autor: Jaclyn London)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *