Mituri despre proteine

By  | 

Proteinele reprezintă molecule de bază ale materiei vii şi contribuie la dezvoltarea sănătoasă a corpului nostru. Ele sunt alcătuite din lanţuri de aminoacizi, iar în organismul uman 8 din cei 22 de aminoacizi nu pot fi sintetizaţi de organism, astfel încât trebuie asiminaţi din dietă.

Există două tipuri de proteine: cele complete şi cele incomplete. Primele dintre acestea sunt de origine animală şi se găsesc în carne, ouă şi produse lactate. Cele incomplete se găsesc în cereale, soia, fasole, mazăre uscată şi alte legume.

În continuare, COSMO ţi-a pregătit câteva mituri despre proteine:

Trebuie să mănânci neapărat carne

Acest mit este fals, iar vegetarienii şi veganii probabil îl aud mai des decât oricine. Da, carnea conţine proteine, aşa cum am spus şi mai sus, însă poţi consuma fasole, linte, quinoa, nuci, migdale sau multe alte lucruri care nu au origine animală. Leguminoasele chiar conţin mai multe proteine per calorie decât carnea!

Trebuie să îţi iei toate proteinele odată

Şi acest mit este fals – nu trebuie să îţi iei toate proteinele la o singură masă. Aportul de proteine trebuie întreţinut pe tot parcursul zilei, astfel încât trebuie să încerci să le incluzi în toate mesele.

Trebuie să consumi cât mai multe proteine

Un alt mit spune că trebuie să consumi cât mai multe proteine pentru a avea un corp sănătos, însă nu este adevărat. Este suficient pentru un bărbat să consume în jur de 55-60 grame de proteine zilnic, iar femeile au nevoie de 40-50 de grame.

Corpul uman poate păstra proteinele pentru mai târziu

Din păcate, acest mit este fals. Corpul uman nu poate păstra proteinele la fel cum face cu carbohidraţii şi grăsimile. Din acest motiv, ai nevoie de un aport de proteine stabil.

Tu cunoşteai adevărul despre aceste mituri?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *