Meditaţia începătorului. Ai trecut și tu prin asta?

By  | 

Știm deja cât de multe beneficii pot aduce doar câteva minute de meditație pe zi, atât pentru minte, cât și pentru corp. Mai ales în perioade cum sunt cele în care trăim în prezent. Dar poate nu am scris suficient de mult despre faptul că oricât de simplu ar părea – să ajungi în starea potrivită pentru a-ți elibera mintea și a te conecta cu tine însăți este, totuși, extrem de dificil, și implică multă disciplină.

Așa că, am descris cum arată, de cele mai multe ori, primele încercări de meditație. Cel mai proababil toate am trecut prin asta la un moment dat. Să zicem că persoana care învață să mediteze pentru prima oară este numită în continuare _____________ ( Mintoasa).

Citește mai multe despre meditație: Ghid de meditație pentru începători

Ai o poziţie comfortabilă?

Mintoasa îşi va începe sesiunea de meditaţie prin a se centra. Nu va fi sigură ce înseamnă mai exact această stare, aşa că îşi va crea, din mai multe perne, un cuib mic pe podea, în centrul căruia va sta cu picioarele încrucişate. Apoi, va decide că lumina de la lustră este prea stridentă şi va aprinde câteva lumânărele. Acestea o vor încălzi pe Mintoasa, aşa că se va ridica iar din locul ei ca să deschidă o fereastră. Ceea ce va transforma camera într-un loc gălăgios. Prin urmare, Mintoasa va petrece 20 de minute în căutarea unui playlist cu muzică relaxantă ce conţine neapărat sunete de balenă, pe Spotify. Tot acest efort îi va crea o senzaţie puternică de foame şi, în consecinţă, Mintoasa se va recompensa cu o pauză de gustare.

Eliberează-ţi mintea

Cu burta plină, Mintoasa se va re-centra şi va încerca să îşi elibereze mintea de gânduri. Şi va gândi “Am mintea goală. Goală.” Ceea ce îi va aminti, imediat, de cel puţin opt task-uri administrative pe care a uitat să le bifeze, care, pe neaşteptate, au devenit foarte importante. Aşa că, Mintoasa îşi goleşte recycle bin-ul, îşi goleşte memoria de fotografiile inutile şi mai ales curăţă tava plină de firimituri de la prăjitorul de pâine pe care nu l1a mai atins din 2011. “Ok”, va gândi, „Acum mă pot relaxa”.

Citește și: Aplicații care te ajută cu problemele de sănătate mentală

Inspir/ Expir

Mintoasa va încerca să îşi golească mintea. Iar. În schimb, va sfârşi prin a elabora argumente fanteziste cu toţi cei care au nedreptăţit-o vreodată.

Mintoasa va renunţa la a-şi goli mintea şi, în schimb, îşi va focusa atenţia pe fiecare parte a corpului său, care lucrează împreună în mod armonios. Ceea ce va genera câteva minute în care Mintoasa încearcă să vadă dacă îşi poate mişca sânii, independent unul de altul. Nu poate.

Foto: Matteo Di Iorio pe Unsplash

Foto: Matteo Di Iorio pe Unsplash

Experienţa extracorporală

Mintoasa va remarca o senzaţie ciudată în zona picioarelor. Va încerca să … conştientă. Incapabilă să se gândească la altceva în afară de Senzaţia Ciudată de la Picioare, Mintoasa va opri, pentru scurt timp, meditaţia pentru a căuta pe Google simptomele trombozei venoase acute. Va cădea într-o groapă a internetului, sfârşind prin a muta cursorul în sus şi în jos în urmărirea câtorva hastag-uri ciudate despre nunţi, înainte să îşi amintească de meditaţie. În mod misterios, Senzaţia Ciudată de la Picioare dispare.

Observă gândurile

Mintoasa îşi va duce telefonul în altă cameră şi se va întoarce să mediteze. Se va strădui să facă exact ceea ce ghidurile de meditaţie recomandă, astfel observându-şi detaşat şi imparţial gândurile, în timp ce trec unul câte unul. Mintoasa îşi va observa gândurile! Mintoasa va da fiecărui gând un nume de femeie. Mintoasa îşi dă seama că încearcă să îşi amintească versurile melodiei Mambo No.5. Mintoasa loveşte cu pumnul în pernă.

Zen absolut

În cele din urmă, după ceea ce simţea ca fiind câteva ore bune, Mintoasa îşi dă seama că mintea ei începe să devină calmă şi clară. Muşchii i se vor relaxa, respiraţia ei va deveni profundă şi constantă. Mintoasa simte toate acestea cu o uşoară senzaţie de detaşare. În sfârşit, o face! Meditează! Ea… oh, stai! A adormit!

Semnat ____________________

Mintoasa

Citește și: Cele 6 beneficii ale plank-ului, explicate de profesoara de yoga Dana Ţupa

Foto: Natalia Figueredo pe Unsplash

Foto: Matteo Di Iorio pe Unsplash

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *