Masajul de relaxare. Beneficii și informații utile

By  | 

Masajul de relaxare este, pe scurt, un răsfăț. Scopul său principal este de a ne scăpa de stres și de a ne ajuta să avem o stare de bine, dar, în același timp, poate calma anumite dureri și rezolva probleme de sănătate. Este recomandat persoanelor de toate vârstele, fie că vorbim despre bebeluși sau bătrâni.

Care sunt beneficiile masajului de relaxare

masaj de relaxare beneficii

Masajul de relaxare are numeroase beneficii, printre care:

  • Te ajută să scapi de stres. Acest lucru duce la îmbunătățirea calității somnului (te ajută să scapi de insomnie) și te poate fi un ajutor împotriva anxietății și a depresiei. În plus, îmbunătățește concentrarea.
  • Relaxează mușchii încordați și atenuează contracțiile musculare.
  • Menține elasticitatea pielii. Masajul de relaxare are, astfel, beneficii și pentru frumusețea ta.
  • Îmbunătățește circulația sanguină și limfatică. Corpul este ajutat să elimine toxinele.
  • Dezvoltă mobilitatea articulațiilor.
  • Te ajută să îndrepți o postură greșită. Acest beneficiu este important în special pentru persoanele care petrec mare parte a zilei la birou.
    Întărește sistemul imunitar.
  • Te ajută să ai un păr mai sănătos și frumos. Masajul scalpului stimulează creșterea sanguină, ceea ce duce la stimularea creșterii părului.

Masajul de relaxare este recomandat și femeilor însărcinate. Poate avea rol terapeutic, în cazul durerilor sau ale picioarelor umflate, dar și rol cosmetic, pentru că previne vergeturile.

masaj de relaxare femeie insarcinata

Metode de masaj neconventional

Masajul cu pietre încinse

masaj cu pietre incinse

Masajul cu pietre încinse este o variaţie a terapiei de masaj clasică. Încălzite încet, pietrele plate sunt aşezate în puncte cheie ale corpului. Terapeutul poate de asemenea să le ţină în mână şi să le folosească pentru a masa anumite zone ale corpului. O întrebare frecventă este dacă trebuie ales masajul cu pietre încinse versus cel suedez sau un masaj normal. Unele persoane apreciază foarte mult căldura acestor pietre şi apelează la acest tip de masaj pentru relaxare.

Masajul cu pietre încinse este potrivit pentru persoanele friguroase sau care au deseori picioarele reci. Este, de asemenea, potrivit pentru persoane care au tensiune musculară, dar preferă un masaj mai uşor. Căldura relaxează muşchii şi permite terapeutului să îi lucreze fără a aplica o presiune puternică.

Terapeutul începe, de obicei, prin aplicarea uleiului pe corp, care permite o alunecare lină a pietrelor încinse de-a lungul muşchilor. Stai întinsă cu faţa în jos, iar terapeutul foloseşte pietrele încinse pentru a masa spatele. După ce pietrele au relaxat muşchii, terapeutul le poate lăsa de-o parte şi îşi poate folosi mâinile pentru a masa direct pielea. Pietrele încinse pot fi apoi aşezate iar pe corp şi lăsate pentru o scurtă perioadă de timp. Eşti apoi rugată să te întorci pe spate. Terapeutul îţi va plasa mici pietre încinse între degetele de la picioare sau în palmă şi va repeta procedura.

Masajul cu pietre de jad

masaj de relaxare cu pietre de jad

Masajul cu pietre de jad este diferit de masajul standard, cu pietre încinse, pe care îl găsim în oferta în spa-urilor. Este un masaj terapeutic al ţesutului adânc (deep tissue) fără durere. Datorită compoziţiei de fier, magneziu şi calciu, jadul este singura piatră de masaj care se păstreză bine şi caldă şi rece. Folosirea unei pietre de jad încălzite este echivalentul a 7 aplicări manuale, iar atunci când e combinată cu piatră de jad rece este de 80 de ori mai puternică!

Terapia combinată stimulează fluxul vascular, ca hidroterapia sau termoterapia. Creşte circulaţia sângelui, curăţă organele interne şi sistemul circulator şi ajută la eliminarea toxinelor.

Masajul cu bambus

masajul de relaxare bambus

Masajul cu bambus este o metoda inovativă de a masa ţesutul adânc utilizând lemn de bambus încălzit şi rulându-l sau frecţionându-l pe piele pentru a crea o senzaţie puternică de relaxare şi o stare de bine. Masajul cu bambus mai este folosit şi ca o terapie eficientă de prevenire a stresului sau împotriva problemelor psihice sau emoţionale.

Pe lângă eliberarea de stres şi tensiune, masajul cu bambus este cunoscut şi pentru faptul că îmbunătăţeşte textura pielii. Bioxidul de siliciu din extractul de bambus ajută corpul să absoarbă mineralele esenţiale ca potasiul, calciul sau magneziul. De asemenea, conferă proprietăţi anti-iritante, care calmează pielea atunci când se aplică direct prin creme sau loţiuni. Bioxidul de siliciu joacă un rol important în menţinerea sănătăţii pielii şi părului. Pe lângă aceasta, poate vindeca eczemele şi psoriasis-ul. Extractul de bambus conţine antioxidanţi care ajuta la diminuarea ridurilor.

Un masaj cu bambus este realizat, de obicei, cu un băţ scobit de bambus tratat organic, care este încălzit sau menţinut la temperatura camerei. Beţele mai lungi de diferite lăţimi sunt folosite pentru alunecare, iar instrumentele mai mici pentru masajul mai detaliat. Beţele sunt folosite ca unelte în toate modalităţile de masaj. Se crede că aceasta este o terapie folosită din antichitate.

Băţul de bambus înlocuieşte mâna terapeutului. Acesta poate oferi un masaj mai profund, mai ferm. Este ţinut de terapeut şi rulat peste muşchi cu aceleaşi mişcări pe care le-ar fi făcut cu mâna. Unii maseuri combină elemente de Shiatsu, tradiţionale chinezeşti, Thai şi tehnici indiene în acest masaj, pentru a obţine rezultate mai bune. Masajul asigură o bună circuaţie, percepţia senzorială a nervilor şi oferă o stare de profundă relaxare şi linişte interioară. Stimularea ţesutului cu băţul de bambus ajută la eliminarea căldurii rezultate din acumularea toxinelor şi a proastei circulaţii. Muşchiul este masat, ceea ce ajută la eliberarea tensiunii şi la relaxarea acestuia. Similar masajului, stimulează circulaţia, relaxarea şi alte beneficii generale.

Tehnici de masaj de relaxare

masaj de relaxare tehnici

Masajul de relaxare se poate realiza de sus în jos (dinspre cap spre picioare) sau invers. Cei mai mulți maseuri aleg să înceapă în partea de sus a corpului, pentru că multe persoane trebuie să se obișnuiască cu atingerea, în special pe tăpli. Deși masajul tălpilor este foarte relaxant, începutul trebuie să fie mai delicat.

Pentru început, uleiul de masaj nu se aplică direct pe pielea clientului, ci în palmele maseurului. Acesta încălzește ușor uleiul în palme, apoi începe masajul propriu zis. Se folosește o presiune scăzută, iar mișcările pot fi drepte, șerpuite, în zig-zag etc, folosind întreaga palmă. În acest fel, clientul se obișnuiește cu atingerea și se relaxează, iar uleiul este întins pe piele. Această tehnică se folosește și la finalul masajului.

Apoi, maseurul se va concentra pe zone mai mici, iar presiunea poate crește. Masajul nu se efectuează niciodată pe coloană sau alte oase, ci pe mușchi, în special pe zonele unde se adună mai multă tensiune. Maseurul te poate „frământa”, strângând țesutul între degete și podul palmei.

De asemenea, se pot folosi și tehnici de „lovire”, executate scurt, ritmic, din căderea moală a mâiniilor, a degetelor sau a pumnului.

În cazul mâinilor, acestea pot fi scuturate. Tehnica este relaxantă, dacă este efectuată cu blândețe, sau revigorantă, dacă este executată mai energic. Acest lucru se poate efectua și la fiecare deget în parte, atât la mâini, cât și la picioare. De degete se poate trage ușor, eliberând tensiunea.

Spre final, se execută masajul feței, foarte relaxant. Nici urechile nu trebuie ignorate! La sfârșit este ideal un masaj al scalpului.

Etapele unui masaj de relaxare perfect la tine acasă

Masajul de relaxare se poate face cu ușurință și acasă. Urmărind tutoriale simple de pe YouTube, tu și partenerul puteți învăța și exersa în orice zi, în confortul propriei case. Psychetruth și Learn How to Massage sunt două canale cu tutoriale bine explicate pe care ți le recomandăm în acest sens.

De asemenea, trebuie să ții cont de:

Atmosferă. Pentru început, creează o atmosferă optimă: camera să fie aerisită, copiii să nu fie acasă sau să doarmă, animalele de companie să fie cuminți.

Masă de masaj. Ideal ar fi să aveți o masă de masaj, însă puteți așeza o pătură groasă pe podea sau să stați chiar în pat.

Temperatura optimă: 20-24 °C.

Lumina. O lumină prea puternică poate fi deranjantă. Îți recomandăm să aprinzi un bec cu putere mică sau să folosești lumânări.

Muzică. Dacă vreți, puteți alege o muzică relaxantă – găsiți numeroase playlist-uri pentru masaj pe internet. Bineînțeles, masajul poate fi făcut și în liniște.

Ce muzică este recomandată pentru masajul de relaxare?

Mai jos găsești un playlist cu 26 de melodii perfecte pentru masaj, dar nu numai.

Ce uleiuri se folosesc pentru masajul de relaxare?

masaj de relaxare ulei de masaj

Masajul de relaxare se efectuează, în general, cu ajutorul unui ulei. Acesta permite mâinilor să alunece delicat pe piele, dar nu trebuie folosit prea mult. În cazul în care ți-a curs din greșeală o cantitate prea mare, șterge excesul cu un șervețel sau un prosop fin.

Există o mulțime de uleiuri pe care le poți folosi, printre care:

Uleiul de migdale. Nu trebuie folosit în cazul persoanelor alergice la nuci sau semințe.

Uleiul din semințe de struguri. O alternativă bună la uleiul de migdale, pentru că nu provoacă reacții alergice.

Uleiul de măsline. Acest tip de ulei este foarte accesibil și hidratează puternic pielea. Îți recomandăm să folosești o cantitate mică, fiind foarte dens.

Uleiul de avocado. Este ideal pentru persoanele cu piele foarte uscată sau cu piele matură. Nu este recomandat persoanelor care suferă de acnee.

Uleiul de jojoba. Este recomandată amestecarea sa cu un alt ulei, pentru ca mâinile să alunece cât mai bine pe piele.

Pentru un plus de relaxare, adaugă o picătură de ulei esențial în uleiul pentru masaj. Cele mai potrivite în acest scop sunt uleiurile de lavandă, de santal, de portocală, de măghiran, de lemn de trandafir și cel de iarbă de lămâie.

Ce trebuie să știi înainte să mergi la salon pentru masaj de relaxare

masaj de relaxare

Este normal să stai dezbrăcată

Poate că îţi este jenă să apari dezbrăcată în faţa unui străin, dar, în cazul unul maseur, este perfect normal. Ţine minte, ei sunt nişte profesionişti care văd zi de zi corpuri goale, deci nu te va judeca dacă ai puţină celulită sau semne pe piele. În plus, dacă stai îmbrăcată, îi poate fi mai greu să îşi facă treaba. Este recomandat să te dezbraci cât de mult poţi, cât te simţi confortabil. Oricum, maseurul îţi va acoperi zonele intime cu un prosop, tocmai pentru ca tu să te simţi în largul tău.

Fă un duș înainte de masaj

În afară de igienă, este recomandat să faci un duş cald înainte de a merge la masaj pentru a te mai relaxa, atât fizic, cât şi psihic. În acest fel, tu te vei simţi mult mai bine în timpul masajului, iar maseurul îşi va face treaba mult mai uşor. În plus, fiind curată, te vei simţi mai confortabil atunci când un străin va sta cu mâinile pe tine.

Mergi la sală înainte de masaj

Dacă obişnuieşti să mergi la sală, este important să o faci înainte de masaj, nu după. Este foarte posibil ca muşchii tăi să fie obosiţi după sport, dar în acelaşi timp vor fi încălziţi deja, gata pentru un masaj. De asemenea, dacă masajul este unul mai profund, este recomandat să aştepti 12-14 ore până faci exerciţii fizice.

Este normal să ai gaze

Masajele te relaxează şi îţi îmbunătăţesc digestia, iar acest lucru poate duce la flatulenţă. Nu este nevoie să te simţi ruşinată dacă ai gaze, pentru că acest lucru se poate întâmpla oricui. După cum spuneam şi mai sus, maseurii sunt profesionişti şi lucrează pe sute de corpuri, deci cu siguranţă nu e prima dată când cineva are gaze pe masa de masaj.

Dacă eşti îngrijorată de acest aspect, încearcă să eviţi alimentele bogate în fibre înainte de programare şi foloseşte toaleta înainte să ajungi acolo. Acest lucru este benefic şi pentru vezica ta – nu vrei ca în loc să te relaxezi să simţi mereu nevoia să mergi la toaletă pentru a urina, nu-i aşa?

Comunică cu maseurul

Pentru ca masajul să fie pe placul tău, este important să vorbeşti deschis cu maseurul despre ce îţi place şi ce nu. Nu îţi fie jenă să îi spui că vrei mai multă sau mai puţină presiune, dacă ceva anume ţi se pare inconfortabil sau dacă vrei să acorde mai multă atenție unei anumite zone.

Nu trebuie să te doară!

Este posibil să simţi o durere uşoară dacă muşchii sunt prea încordaţi, însă relaxarea este cea mai importantă. Nu te gândi că maseurul este un profesionist care ştie ce face şi trebuie să suporţi durerea. Dacă vrei mai puţină presiune, spune-i asta – nu se va supăra pe tine.

Bea multă apă după masaj

Este foarte important să te hidratezi după un masaj. La fel ca după sport, este posibil ca muşchii să se deshidrateze după masaj, deci este nevoie să bei multă apă după. Evită însă cafeaua, pentru că îţi încordează muşchii la care tocmai s-a lucrat.

masaj de relaxare

Cât costă o ședință de masaj de relaxare?

Multe persoane evită să meargă la masaj pentru că au impresia că este scump, însă acest lucru nu este adevărat. Sigur, vor exista mereu saloane mai scumpe și mai ieftine, dar, în general, prețul este mai mult decât decent – mai ales dacă iei în considerare beneficiile masajului. De exemplu, o ședință poate costa doar 30 lei.

Cât durează un masaj de relaxare?

În general, o ședință poate dura jumătate de oră sau o oră. În cazul masajului facial, de exemplu, ședința durează cam 25 de minute, dar, în cazul unui masaj pe tot corpul, ședința poate dura puțin peste o oră.

Contraindicații masaj de relaxare

Clientul are boli de piele. Masajul de relaxare se efectuează doar pe piele sănătoasă, deci sunt excluse abcesele, eczemele, arsurile, plăgile sau furunculele.

Clientul are febră.

Clientul are o boală pulmonară, precum pneumonie, abces pulmonar sau pleurezii purulente.

Clientul a avut hemoragie cerebrală recentă.

Clientul are afecțiuni ale tubului digestiv.

Clientul are boli psihice majore.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *