Mancare nesanatoasa? Transform-o in meniu slim!

By  | 

Da, chiar și cea mai nesănătoasă mâncare poate fi transformată în delicii mai slim cu ajutorul sfaturilor nutriționistei Melanie Marino.

COCKTAILURI

Plănuiești o petrecere cu tot felul de mixuri colorate? Folosește cât mai multe fructe, ca ananas, căpșune sau mere, și nu uita să adaugi zeamă de portocale și lămâie pentru un plus de vitamine și sănătate. Încearcă să eviți băuturile carbogazoase sau naturale și îmbuteliate – apa minerală e cea mai bună opțiune pentru cocktailuri.

Majoritatea lichiorurilor au multe calorii și grăsimi, așa că dacă jinduiești după un cocktail cremos, folosește mai bine lapte degresat sau lapte de cocos degresat.

5 documentare care te conving sa mananci sanatos

BURGERI

Pentru burgeri sănătoși făcuți în casă, folosește chifle integrale și prepară chifteaua din carne de vită tocată, de curcan sau pui. Nu uita să dai prin răzătoare multe legume ca morcov, ardei sau ceapă. Poți face și un burger vegan, înlocuind carnea cu linte (conține multe proteine, fibre și nutrienți, ca vitamina B). Pune pe grătar burgerul și adaugă cât mai multă salată și legume. În cazul unui burger de la fast-food, spune-le să nu adauge sos de roșii sau barbeque pentru că au prea multă sare. De asemenea, încearcă să renunți la brânză și bacon și cere mai multe verdețuri.

Alimente sanatoase care devin nocive

PRĂJITURI

Când prepari prăjituri acasă, alege cu grijă ingrediente cât mai benefice organismului ca fructe (banane, mere, portocale) sau chiar și morocovi și înlocuiește făina albă cu cea integrală, mult mai sănătoasă. De asemenea, folosește smântână degresată, unt cu un conținut redus de grăsime sau margarină pentru a reduce aportul caloric.

Cum sa eviti efectul yo-yo dupa dieta

E o idee bună să înlocuiești zahărul cu miere sau suc de fructe. Nu uita să adaugi nuci și alune în prăjitură – noi cercetări au arătat că introducându-le în alimentație echilibrezi nivelul de insulină din sânge și nu riști să suferi mai târziu de diabet sau boli de inimă.

PIZZA

Faci pizza? E mai bine să cumperi o bază din aluat integral, care are mai multe fibre decât cel din făină albă, și folosește ca topping carne albă sau crustacee. Evită salamuri și orice alte semipreparate, pentru că au prea multă sare și grăsimi. Adaugă brânză sau cașcaval low-fat și alte toppinguri sănătoase ca spanac, ardei sau ciuperci, care au mai mulți nutrienți sau proteine decât alte legume. Dacă îți comanzi, alege o pizza cu blat subțire, cât mai multe legume și carne slabă.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *