Mananca si slabeste

By  | 

 

Toate aşteptăm ca la un moment ȋn această viaţă să dăm nas ȋn nas cu Zâna Dietei şi, ca prin minune, să ne fie datoare cu o dorinţă, ca apoi să ne bucurăm toată viaţa de formele perfecte pe care le-am primit cadou.

Din păcate, această dorinţă rămâne la stadiul de fantezie, la fel ca pastilele care ȋnlocuiesc mesele, mâncatul de cartofi prăjiţi şi hamburgeri cu rezultate fabuloase pe cântar şi mai toate “shortcut-urile” alimentare pe care le folosim pentru “a fenta” cumva kilogramele ȋn plus.

Pe de altă parte, aceste “fentări” nu te ajută la nimic, doar “lovesc” din plin organismul “dându-l peste cap”. De altfel, curele draconice repetate pot duce la infertilitate şi depresie.
Acestea fiind zise, (sper că nu te-am bosmuflat prea tare), hai să-ţi spun cum poţi slăbi cu toate că te vei simţi plină tot timpul şi, da, te vei putea ȋnfrupta şi din chestii ȋngrăşătoare.

Ce mâncăruri nu sunt bune pentru tine?

Există câteva care sunt nocive pentru toată Planeta, indiferent ce spun reclamele. Acestea sunt: junk food-ul (hamburgeri, cartofi prăjiţi, aripioare prăjite, wedges de la fast food, pizza, etc.), paste albe, pâine albă, produse de patiserie, prăjituri, biscuiţi, zahăr alb… ȋn general, orice a fost prăjit ȋn baie de ulei sau care este preparat cu ulei rafinat, multă grăsime, zahăr invertit sau făină albă.

Pe de altă parte, există alimente pe care corpul tău nu le tolerează. Dacă te balonezi, ai senzaţie de vomă sau observi orice reacţie adversă după masă, fă-o pe detectivul apoi şi identifică alimentul care-ţi face rău. Poate fi orice, de la carne la un anumit fruct sau legumă.

Taie porţia

Precum spuneam, se poate slăbi mâncând, dar de cele mai multe ori, atunci când avem câteva kilograme bune ȋn plus ȋnseamnă că ȋnghitem cu mult mai mult decât organismul nostru are nevoie şi asta se traduce pe termen lung prin boli sau dezechilibre ale corpului.

De aceea este foarte important să tai din porţie treptat pentru ca organismul să nu se răzvrătească aruncându-te direct ȋn “braţele” frigiderului ȋn fiecare seară.
Pentru a controla mai uşor cantitatea de mâncare pe care o serveşti la o masă, ȋmparte farfuria astfel: cel puţin 50% salată sau legume, 30% proteină (carne, soia, fasole, linte, etc.) şi 20% carbohidraţi (orez integral, exemplu).

Mănâncă mai mult aceste alimente

Renunţă la porc şi alege carnea slabă, de pui, curcan sau struţ, şi fă loc pentru peşte. Nu trebuie să dai banii pe somon sau ton pentru a ȋntruni porţia zilnică de uleiuri sănătoase Omega. Ieftinul macrou sau şi mai ieftinele sardine conţin din plin aceste uleiuri, unde mai pui că sardinele sunt foarte indicate pentru persoanele care fac mişcare pentru că protejează ligamentele şi cartilagiile.

Mănâncă cât mai multe legume şi fructe de orice fel, dar mai ales pe cele care sunt foarte culorate (roşu aprins, portocaliu, galben, verde ȋnchis), acestea conţin cele mai multe substanţe benefice pentru organism.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *