Mananca mai putin zahar

By  | 

Nu este atât de greu pe cât pare să mănânci mai puţin zahăr. Ai nevoie doar de puţină voinţă şi multă prezenţă pentru a identifica şi elimina zahărul ascuns ȋn multe dintre produsele pe care le mănânci zilnic.

Verifică eticheta ȋnainte de a cumpăra
Precum spuneam, multe dintre alimentele şi băuturile pe care le cumperi zi de zi conţin o grămadă de zahăr, ȋn afară de alte chimicale menite să conserve, să sporească gustul sau să dea o culoare mai “healthy” produsului.

Cele mai periculoase sunt băuturile carbogazoase, cele pentru sportivi, dar şi laptele de cafea, toate acestea conţin foarte mult zahăr şi te ȋngraşă fără să-ţi dai seama.

Toate tipurile de deserturi procesate industrial intră evident şi ele ȋn categoria alimentelor la care trebuie să renunţi nu numai pentru că au mult zahăr ascuns, ci şi pentru că nefiind naturale, ele conţin şi multe ingrediente artificiale care-ţi pot face rău.

Nu uita nici de snack-urile ca biscuiţii, iaurtul cu diferite gusturi, batoanele cu cereale, dar şi sosurile de salată, ketchup-ul sau muştarul. Caută variante mai sănătoase, cu ingrediente naturale.

Ȋnlocuieşte deştept
Faptul că este necesar pentru sănătatea ta să tai din porţia de zahăr nu ȋnseamnă că nu mai trebuie să mănânci deloc dulciuri sau sosuri şi snack-uri. Este de ajuns să ştii cu ce să ȋnlocuieşti deliciile nesănătoase care-ţi plac. Astfel, ȋn loc de băuturi carbogazoase, consumă sucuri naturale (adaugă apă minerală pentru a semăna mai mult cu cele ȋmbuteliate).

Ȋn loc să iei prăjituri, mai bine cumpără un chec sau biscuiţi integrali, cu zaharoză sau miere şi prepară rapid un toping din miere şi fructe de pădure mixate la blender.

Când ȋţi este poftă de dulce, prepară-ţi un iaurt grecesc delicios cu miere şi cacao.

Dependenta de zahar. Ce este si cum o tratam?

Alternative naturale la zahar

 

 

 


Comments

comments