Mai odihnita cu aceste trucuri

By  | 

Nu reuşeşti să te odihneşti indiferent dacă te pui ȋn pat la ora 9 sau la 11 noaptea? Nici un somnifer nu şi-a făcut efectul şi nici măcar faptul că ai ȋncetat să foloseşti gadget-urile “regulamentar”, cu cel puţin două ore ȋnainte de a te culca, nu a ajutat la mai nimic…
Cel mai probabil, nu te-ai gândit că salteaua, perna sau poziţia ȋn care dormi pot fi potenţiale motive pentru care nu te odhineşti, dar ȋn mod ciudat, aceştia sunt cei mai frecvenţi sabotori ai odihnei tale.

Salteaua

Ȋn primul rând, câţi ani are salteaua pe care dormi? Să-ţi spun că viaţa unei saltele, indiferent cât de bună este, nu este mai mare de 10 ani pentru că devine “casă” pentru o grămadă de bacterii şi acarieni? Iar dacă este o saltea mai ieftină, 5 ani este durata maximă de utilizare.

Totuşi, ȋn cazul ȋn care salteaua s-a lăsat ȋn anumite părţi, nu mai este la fel de elastică sau te afunzi cu totul ȋn ea, a venit timpul s-o arunci şi să-ţi iei alta sau măcar să o ȋmbunătăţeşti cu o mini-salteluţă din burete.

De asemenea, dacă ai o greutate mai mare sau petreci mult timp ȋn pat, trebuie să schimbi salteaua la cinci ani pentru a nu avea dureri de spate şi pentru a nu se deforma coloana ȋn timp.

Perna
Nimic nu poate fi mai enervenat, pentru mine cel puţin, ca o pernă prea moale sau care a fost spălată de atât de multe ori ȋncât umplutura a ȋnceput să nu mai fie compactă. Dacă dormi ȋn mod normal pe o asemenea pernă, nu te poţi odihni, ai dureri de cap şi de gât şi umerii ȋnţepeniţi.

Ȋn cazul ȋn care ȋţi ȋmbrăţişezi perna acum şi observi că “nu mai e ce a fost”, schimb-o cu una măricică, dar nu prea mare, cât să-ţi poţi odihni şi gâtul, nu numai pe capul.

Poziţia de dormit
Dacă dormi pe spate, pe burtă sau ȋn poziţia fetală vei avea probleme cu ligamentele şi oasele pe viitor şi nici nu te vei odihni bine. Foloseşte o pernă lungă şi ţine-o ȋn braţe şi ȋntre picioare pentru ca spatele să se poată destinde şi picioarele să se poată odihni.

Nu contează că la un moment dat ȋn timpul somnului o vei arunca prin pat, tot “ai prins” câteva ore bune de somn. Vei vedea de asemenea că a ţine o pernă ȋn braţe, te va relaxa imediat pentru că este poziţia din copilărie cu care-ţi prindeai jucăriile sau mama ȋn braţe – creierul va reacţiona imediat, relaxându-se.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *